۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۹۳۷۵۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

سه هزار مسجد در مازندران شناسنامه دار شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، با اشاره به وجود چهار هزار و 103 مسجد در مناطق مختلف مازندران، از شناسنامه دار شدن سه هزار مسجد در استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به وجود چهار هزار و 103 مسجد در مناطق مختلف مازندران، از شناسنامه دار شدن سه هزار مسجد در استان خبر داد.

وی افزود: این شناسایی با هدف تحت پوشش قراردادن این اماکن و همچنین دسترسی سریع به کلیه اطلاعات مساجد صورت گرفته است.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، با بیان این که امسال 15 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت، بازسازی و همچنین تجهیز 950 مسجد در استان تخصص یافته است، خاطرنشان کرد: همچنین هزار و 894 نفر از خادمین مساجد استان نیز از سوی اوقاف و امور خیریه و با همکاری دولت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به مساعدت های لازم صورت گرفته از سوی مسؤولان برای احداث، تعمیر و بهسازی مساجد استان، بازسازی مساجد را از جمله رویکردهای اصلی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در سال همت مضاعف و کار مضاعف بیان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، مشارکت و همراهی بیش از پیش مردم، همکاری هیأت امنا و همدلی مسؤولان دستگاه های اجرایی را در بازسازی و بهسازی مساجد استان، امری لازم و ضروری عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که استان مازندران دارای 13 هزار و546  موقوفه و 132 هزار و50 رقبه است، افزود: 60 درصد از نیات واقفین خیراندیش استان به عزاداری ماه محرم و صفر است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که مازندران از نظر تعداد موقوفات رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: همه متولیان موقوفات موظف هستند که طبق نیات واقفین با همفکری و همکاری ادارات اوقاف عمل کنند تا عواید حاصل از این موقوفات طبق نیات پاک و خالص واقفین نیک اندیش عمل شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه های صورت گرفته از سوی این اداره کل در ماه محرم گفت: بیش از پنج هزار برنامه عزاداری و سوگواری به صورت شبانه روزی در مساجد، تکایا، حسینه ها و امامرزاده های مازندران انجام شد.

وی همچنین به اعزام 120 مبلغ همزمان با ماه محرم به مناطق محروم و امامزاده های استان اشاره کرد و ادامه داد: تبیین صحیح نهضت حسینی مهم ترین وظیفه این مبلغان اعزامی بوده است./950/پ202/الف
ارسال نظرات