۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۹۳۹۱۹
امام جمعه گراش:

مقوله کاروزی در فعالیت های پژوهشی و آموزشی حوزه های علمیه خواهران تعریف شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گراش، با تاکید بر اینکه مقوله کاروزی در فعالیت های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی و تربیتی آنان تعریف و جدی گرفته شود، گفت: رویکرد حاکم بر مدارس علمیه خواهران باید رویکرد تربیتی باشد.
پژوهش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حلاجی امام جمعه گراش، پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس سراسری مدیران و موسسان مدارس علمیه سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی قم برگزار شد، از دست اندکاران برگزاری این همایش قدردانی و هم اندیشی مدیران و مؤسسان مدارس علمیه خواهران را مفید ارزیابی کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رویکرد حاکم بر حوزه های علمیه خواهران باید یک رویکرد تربیتی باشد، ابراز داشت: آموزش زیرمجموعه مقوله تربیت است و در صورتی که تعلیم به درستی تعریف نشود به بیرانه منتهی خواهد شد.

مؤسس یکی از مدارس حوزه علمیه خواهران کشور تصریح کرد: ارتقا دانش و علم در حوزه های علمیه خواهران اگر با ارتقا هویت فرهنگی و تربیتی همراه نباشد، حوزه های علمیه خواهران به اهداف متعالی خود دست نخواهند یافت.

امام جمعه گراش با تاکید بر اینکه مقابله با تهاجم فرهنگی برای حوزه های علمیه خواهران باید تعریف شود، اضافه کرد: اگر تهاجم فرهنگی برای خواهران طلبه درست تعریف نشود، نمی توان انتظار داشت که آنها در مقابله با تهاجم فرهنگی موفق باشند.

وی در ادامه با اشاره به شیوه های آموزشی در مدارس علمیه خواهران، تاکید کرد: باید در طول سالیان تحصیل طلاب خواهر، مقوله کاروزی در فعالیت های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی و تربیتی آنان تعریف و جدی گرفته شود.

حجت الاسلام حلاجی، حضور طلاب خواهر در عرصه های مختلف علمی، تبلیغی و فرهنگی را کارآمد و مؤثر عنوان و تاکید کرد: خواهران طلبه باید در تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تقویت شوند.

وی ابراز داشت: جای این امور در مدارس علمیه خواهران کشور خالی است و باید این مساله مهم مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.

حجت الاسلام حلاجی، در ادامه سخنان خود گزارشی از فعالیت ها، اقدامات و عملکرد حوزه علمیه خواهران گراش ارائه کرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات