۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۹۳۹۲۵
عضو مجمع روحانیان مجلس:

حجاب موضوعی نیست که نسبت به آن کوتاه بیاییم

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع روحانیان مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع حجاب و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین اسلام است و همه در برابر آن مسئول هستند.
حجت الاسلام عليرضا سليمي نماينده در مجلس هشتم
حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رابطه با لزوم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از سوی مسئولین و همه افراد جامعه گفت: موضوع حجاب و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین اسلام است و همه در برابر احیا آن مسئول هستند.

وی با اشاره به اینکه هیچ مقامی در جمهوری اسلامی نمی تواند در راستای وهن آن دستور یا بخشنامه ای صادر کند اظهار داشت: واژگان دینی ما دارای باری خاص هستند که توانایی نگاه به همه ابعاد مسئله را دارد از این رو کسی حق ندارد برای واژگان کاملی چون امر به معروف و نهی از منکر جایگزین بیاورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه نباید در اجرای دستورات صریح قرآنی نگاه غرب زدگی داشت گفت: با استفاده افراطی از کلید واژه های غربی که مروج فرهنگ سکولار در دراز مدت می شود همانند بکار گرفتن واژه حفظ حقوق شهروندی به جای دستور دینی امر به معروف و نهی از منکر زمینه سازی برای نظام لیبرالی کرده ایم نه نظام جمهوری اسلامی.

وی تصریح کرد: ما از دستگاه های ذی ربط در زمینه طرح ارتقای عفاف و حجاب می خواهیم که این طرح را با رویکرد دینی و بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر پیگیری کنند.

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسئله حجاب موضوعی نیست که بخواهیم نسبت به آن کوتاه بیاییم از این رو از همه مسئولین و مردم می خواهیم که نسبت به آن با جدیت برخورد کنند. /955/ت303/ج
ارسال نظرات