۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۹۴۸۰۱
در سالروز انتفاضه خونین محرم سال 1400 قمری:

قبور شهدای شیعه عربستان بازسازی شد

خبرگزاری رسا ـ در سالروز انتفاضه خونین محرم سال 1400 هجری قمری و کشتار عزاداران حسینی توسط نیروهای امنیتی عربستان سعودی، قبور شهدای این جنایت بازسازی شد.
شهداي انتفاضه محرم عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بازسازی قبور شهدای انتقاضه خونین محرم سال 1400 هجری قمری عربستان که طی آن نیروهای امنیتی این کشور به صفوف عزاداران حسینی یورش برده و جمع کثیری از آنان را کشته و زخمی کردند در شهر سیهات برگزار شد.

شیعیان عربستان با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره کشتار وحشیانیه عزاداران حسینی و جادوانگی نام شهدای این جنایت،در ماه محرم الحرام، اقدام به بازسازی قبور شهدا و برافراشتن پرچم بر روی قبرها می کنند.

گفتنی است نیروهای امنیتی عربستان سعودی در محرم سال 1400 هجری قمری به هیئتهای حسینی در مناطق شیعه نشین یورش برده و به صفوف عزادارن و سوگواران اباعبدالله الحسین(ع) تیراندازی کردند.

جمعی کثیری از عزاداران در نتیجه این تیراندازی شهید و مجروح شدند و شیعیان عربستان آن روز را روز «انتفاضه خونین محرم» نامگذاری نمودند.

امسال نیز صدهها تن از وهابیون افراطی به هیئتهای عزاداری یورش برده و صدماتی را به عزاداران و هیئتها وارد ساختند که این امر با دخالت پلیس ضد آشوب پایان یافت./980/گ
ارسال نظرات