۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۹۵۱۶۳
حجت الاسلام منتظری:

بصیرت مردم قم در قیام 19دی، درس فراموش نشدنی در حمایت از رهبری و مرجعیت است

خبرگزاری رسا ـ معاون پیشین آمار و بررسی حوزه های علمیه، قیام مردم قم در 19دی سال 56 را یکی از کانون های جوشش انقلاب اسلامی دانست و با تحسین بیداری و بصیرت مردم قم، تاکید کرد: نوزده دی در واقع روز بیدارگری مردم در حمایت از مرجعیت، امام و رهبر نظام اسلامی بود.
حجت الاسلام منتظري معاون آمار و بررسي حوزه علميه قم
حجت‌الاسلام منتظری معاون پیشین آمار و بررسی حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به قیام خونین مردم قم در نوزده دی سال 56، ابراز داشت: به دنبال جسارتی که به ساحت امام راحل شد، مردم توهین به مراجع و امام را برنتابیدند و برای عرض تسلیت به بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما رفتند.

معاون پیشین آمار و بررسی حوزه های علمیه تصریح کرد: با بیانات مراجع تقلید و علما، بیداری سراسری ملت از قم آغاز شد و به تدریج سراسر کشور را فرا گرفت.

حجت الاسلام منتظری قیام 19دی را یکی از نقطه های کانون جوشش انقلاب اسلامی دانست و گفت: در قیام نوزده دی مردم قم، آتش های زیرخاکستر زبانه کشید و طومار رژیم شاهنشاهی را در هم پیچاند.

وی تصریح کرد: مردم به مرجعیت انقلابی ایمان داشتند و با توجه به اینکه از ظلم و ستم شاه به ستوه آمده بودند مقابل رژیم بپا خاستند و پایه های انقلاب اسلامی را مستحکم کردند.

حجت الاسلام منتظری، نقش امام راحل را در بیداری و روشنگری مردم بسیار برجسته خواند و تاکید کرد: امام راحل تاکید می کردند که باید حکومت اسلامی در ایران ایجاد شود و هرچند ایشان در تبعید به سر می بردند اما بیانات و بیانیه های ایشان مردم را روشن کرده بود.

وی بیان داشت: نوزده دی در واقع روز بیدارگری مردم در حمایت از مرجعیت، امام و رهبر نظام بود که مردم در این روز در صحنه حاضر شدند و ارادت خود را به ساحت آن پیر فرزانه نشان دادند.

نماینده طلاب و فضلای شهرستان شاهرود بیان داشت: قیام 19دی 56 مردم قم و قضایایی که پیش آمد، نهضت را فراگیر و زمینه های شکل گیری انقلاب اسلامی را ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: اینها همه به برکت هدایت ها و روشنگری های امام راحل بود، هرچند ایشان در تبعید حضور داشتند، اما سخنان و بیانیه های ایشان که پخش می شد، موجبات روشنگری بیش از پیش مردم را فراهم می کرد.

حجت الاسلام منتظری بیان داشت: امروز هم حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان خلف صالح امام راحل در راس نظام اسلامی حضور دارند و به بهترین شکل انقلاب را مدیریت می کنند و ما باید شاکر و تابع ایشان باشیم.

این محقق علوم اسلامی اظهار داشت: بصیرتی که مردم قم در نوزده دی نشان دادند یک درس فراموش نشدنی است که باید به ابعاد مختلف آن توجه کنیم. /924/ت302/ج
ارسال نظرات