۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۹۵۲۸۵
خطیب جمعه صفوی عربستان:

وهابی ها همواره در صدد شعله ور ساختن آتش فتنه هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه صفوی عربستان با اشاره به اینکه وهابی ها همواره در صدد شعله ور ساختن آتش فتنه طایفه ای هستند شیعیان را به مقابله با این نقشه ها دعوت کرد.
شيخ عبدالله المويس خطيب جمعه صفوي عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله المویس خطیب جمعه صفوی عربستان، در جمع کثیری از شیعیان این شهر در مسجد امام حسین(ع)، شیعیان را به مقابله با فعالیتهای فتنه انگیزانه وهابیون دعوت کرد و گفت: سلفی گراها همواره در صدد شعله ور ساختن آتش فتنه طایفه ای هستند و شیعیان باید با تمامی امکانات و توان در برابر این نقشه ها بایستند.

وی اخراج معلم شیعه از کار را محکوم کرد و افزود: اخراج «فوزی شنر» به دلیل آموزش نماز بر اساس فقه شیعی یکی دیگر از برنامه های سلفی گرایان است و همه شیعیان اعم از عالم، روحانی، بازرگان، نویسنده و فرهنگی باید با این معلم که به «معلم نماز» شهرت یافته ابراز همبستگی کرده و با حمایتهای مالی، معنوی و اجتماعی، زمینه ساز بازگشت وی به کلاسهای درس شوند.

حجت الاسلام عبدالله المویس خواستار برخورد مسوولان را با عوامل این برکناری شد و تصریح کرد: مسوولان باید این معلم را به خدمت برگردانند و با افراطی گرایان دینی که همیشه در حال ایجاد مشکلات طایفه ای هستند برخورد کنند.

خطیب جمعه صفوی با اشاره به تاکید شیخ حسن صفار بر برگزاری نماز جماعت در مدارس شیعه اظهار داشت: دانش آموزان شیعه باید از حق خود نسبت به برگزاری شعایر و عبادات برخوردار باشند و این امر به هیچ وجه نباید لغو شود.

گفتنی است «فوزی شنر» معلم شیعه به دلیل آموزش نماز بر اساس فقه شیعی و برگزاری نماز جماعت در یکی از مدارس شیعه عربستان از کار برکنار شد./980/گ

ارسال نظرات