۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۹۵۶۱۱
مدیر مرکز تحقیقاتی اسوه:

حوزه‌های علمیه نقش اساسی در تبیین الگوی اسلامی ایرانی توسعه و پیشرفت دارند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشکده الهیات بیان داشت: اصول جامع پیشرفت و تعالی در محیط اسلامی کار جدی پژوهشی حوزه‌های علمیه را ‌می‌طلبد.
ايران


حجت الاسلام ثقفی، استاد دانشکده الهیات دانشگاه آزاد تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: انقلاب ما اسلامی است و باید اهداف، سیاست ها، چشم انداز، برنامه ها و هرچه حاکمیت اسلامی نیاز دارد اسلامی باشد و پژوهش در منابع اسلامی باید به این پرسش های اساسی پاسخگو باشد.

وی گفت: نیاز مهم ما سهم اسلام به شکل کارساز در جامعه است که باید از توان منابع غنی اسلامی برای جایگاه شناسی حکومت اسلامی استفاده شود.

مدیر مرکز تحقیقاتی اسوه، با بیان اینکه دوران حضور ائمه معصومین(ع) دو قرن و نیم است، بیان داشت: نظام اسلامی ما مبنی بر تولید علم هزار ساله شیعه است که از دوران غیبت توسط فقها شروع شده است و امروز دین پشتوانه نظام اسلامی است.

وی گفت: در فرایند تحقق دولت اسلامی، بعد از تشکیل حکومت اسلامی، نوبت به دولت اسلامی و سپس جامعه ایده آل اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی می رسد.

این استاد دانشگاه با بیان این سوال که دولت اسلامی چیست، مسیرهای حرکت به سمت دولت اسلامی چیست، موانع آن کدام است و راه برداشت موانع چیست؟، گفت: این پرسش های اساسی و بنیادی نیاز به پژوهش اسلامی دارد.

وی بیان داشت: ما نباید از روش ها و منابعی که منتسب به دین نیستند، استفاده کنیم بلکه باید نقشه ای متناسب با فرهنگ خود طراحی کنیم.

وی گفت: اصول جامع پیشرفت و تعالی در محیط اسلامی کار جدی پژوهشی حوزه های علمیه را طلب می کند.

این استاد حوزه علمیه گفت: حوزه های علمیه نقش اساسی در تبیین الگوه های اسلامی ایرانی توسعه و پیشرفت دارند.

وی گفت: انتظار این است که حوزه های علمیه با بسیج امکانات پژوهشی خود به این سوال اساسی جوابگو باشند./909/ت302/ع

ارسال نظرات