۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۹۶۳۹۲
بزرگداشت اربعین حسینی در تاریخی ترین شهر جهان:

کاروان اندوه حزب الله لبنان در اربعین حسینی با کاروان اسرای کربلا همراه می شود

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان در اربعین حسینی امسال در مراسمی ویژه با عنوان «کاروان اندوه» با کاروان اسیران کربلا در مسیر آمیخته با رنج و اندوه آنها، همراه می شود تا مراسم سالروز اربعین را با رنگ و بویی دیگر و پرشورتر از سال های پیش برگزار کند.
کاروان اندوه حزب الله لبنان کاروان اندوه حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان در اربعین حسینی امسال برابر با بیستم صفر، روز سه شنبه (5 بهمن ماه) در مراسمی ویژه با عنوان «کاروان اندوه» با کاروان اسیران کربلا در مسیر آمیخته با رنج و اندوه آنها، همراه می شود و مراسم سالروز اربعین را با رنگ و بویی دیگر و پرشورتر از سال های پیش برگزار می کند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان که طرح این رویکرد ویژه به اربعین حسینی از سوی اوست در فراخوانی همگانی، همه دوستداران اهل بیت (ع) را به پیوستن به «کاروان اندوه» و همدلی و همدردی با کاروان اسیران اهل بیت (ع) در اربعین حسینی فراخوانده است.

منطقه راس العین در بعلبک در شرق لبنان از سوی سید حسن نصرالله برای برگزاری این مراسم ویژه انتخاب شده است؛ چراکه بنابر داده های تاریخی این منطقه در مسیر حرکت کاروان اسیران کربلا قرار داشته است.

شیخ علی ضاهر، مسؤول واحد فعالیت های رسانه ای حزب الله لبنان در این باره به خبرنگار پایگاه خبری الانتقاد، گفت: این مراسم بزرگداشت اربعین حسینی از منطقه ای در بعلبک آغاز می شود که روایت می کنند که سر مبارک امام حسین(ع) را از آنجا عبور داده اند و در مسجد راس الحسین(ع) که بنابر روایتی سر مبارک سیدالشهدا(ع) را در آن قرار داده اند، پایان می یابد.

وی با اشاره به پیشینه این مراسم ویژه، گفت: بعلبکی ها، پیش تر نیز با اقتدا به کاروان اسیران کربلا با پای پیاده از روستاهای اطراف به سوی این منطقه می آمدند و در مراسمی مردمی به بزرگداشت اربعین حسینی می پرداختند، اما با زمینه چینی های لازم و فراهم آوردن امکانات مورد نیاز، این مراسم در سال های آینده به یکی از رسوم و سنن لبنانی تبدیل خواهد شد و دوستداران اهل بیت(ع) از سرتاسر لبنان برای بزرگداشت این مناسبت به این منطقه خواهند آمد.

بنابر گزارش های اخیر، اقدام های لازم برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم ویژه در شهر بعلبک در استان بقاع لبنان صورت گرفته است. همه مسیرهای عزاداری از بارگاه حضرت خوله دختر امام حسین(ع) تا مکان برگزاری مراسم سیاهپوش شده و امکانات فنی لازم در محل قرار گرفته است.

این مسؤول حزب الله سپس به بیان جزئیات این مراسم پرداخت و گفت: پس از رسیدن هیات های پیاده عزاداران از مناطق مختلف، مراسم تعزیه خوانی پیرامون اسارت اهل بیت نبوت(ع)، سخنرانی و سینه زنی برگزار خواهد شد و این مراسم با سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان پایان خواهد یافت./981/گ
ارسال نظرات