۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۳:۰۷
کد خبر: ۹۶۵۷۸

حزب الله لبنان انفجار مسکو و حمله هواداران حریری به خبرنگاران را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان از یک سو، انفجار تروریستی در فرودگاه مسکو و از سوی دیگر، حمله هواداران حریری به خبرنگاران را محکوم کرد و خواستار پیگرد قانونی عاملان آن شد.
حزب الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، روز گذشته در واکنش به حمله هواداران حریری به خبرنگاران در خیابان های بیروت، پایتخت لبنان و طرابلس و برخی از مناطق دیگر، این اقدام وحشیانه را محکوم کرد و خواستار پیگرد قانونی عاملان آن شد.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای این اقدام اغتشاشگران علیه رسانه ها را محکوم کرد و نوشت: جای بسی تاسف است که خیابان های شهرهای لبنان به کمینگاهی علیه خبرنگاران تبدیل شد برای اینکه آنها را مورد تعرض قرار دهند و تجهیزات آنها را تخریب کنند و خودروهایشان را به آتش بکشند و آنها را از پرداختن به وظایف رسانه ای خود که مورد تایید عرف و قوانین است، بازدارند.

این بیانیه تعرض به خبرنگاران و تعقیب آنها در لبنان را نتیجه طبیعی رویکردهای تحریک آمیزی دانست که برخی در تشویق دیگران به آمدن به خیابان ها دنبال می کردند و افزود: این امر نمایانگر دیدگاه این افراد نسبت به رسانه و نحوه تعامل با آن است و این مساله آنها را عهده دار تمام و کمال و قانونی آزار و اذیت هایی که به این خبرنگاران رسیده است، می کند.

روابط عمومی حزب الله لبنان این اقدامات وحشت آفرین علیه خبرنگاران را محکوم کرد و از مقام های مسؤول خواست تا با پیگرد عاملان این اقدام ها و انجام اقدامات لازم برای حمایت از رسانه های خبری و فرصت دادن به آنها برای انجام وظیفه خود بدون هیچ مانع و تهدیدی، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

حزب الله لبنان در پایان همچنین همبستگی خود را با تمام خبرنگاران و نهادهای خبری که در جریان این تجاوزها هدف قرار گرفته اند، اعلام کرد.

جماعت اسلامی طرابلس، دفتر مرکزی رسانه ای جنبش امل و جمعیت علمای دین نیز در بیانیه هایی جداگانه این اقدام ناشایست را محکوم کردند و خواستار فراهم آوردن حمایت های لازم از خبرنگاران و نهادهای خبری شدند.

حزب الله لبنان از سوی دیگر، انفجار تروریستی فرودگاه دامادیدوا در شهر مسکو پایتخت روسیه در عصر روز دوشنبه هفته جاری را که منجر کشته شدن 35 نفر و زخمی شدن 168 نفر شد، محکوم و با ملت روسیه و خانواده های مصیبت دیده ابراز همدردی کرد.
گفتنی است که هواداران جریان المستقبل لبنان، روز گذشته با آمدن به خیابان ها و ایجاد ناامنی در کشور، خودروی حامل تجهیزات ماهواره ای پخش مستقیم شبکه تلویزیونی الجزیره شبکه الجزیره را به آتش کشیدند و پس از خرد کردن شیشه های آن، خودرو را واژگون کردند.

این افراد همچنین به پانزده خبرنگار دیگر لبنانی نیز حمله کردند و به کاروان خبری و تجهیزات پخش مستقیم شبکه ایرانی پرس تی وی نیز آسیب رساندند.

خبرنگاران این شبکه و سایر خبرنگاران رسانه های بی طرف از جمله الجدید (که چندی پیش نوار صوتی از سعد حریری را پخش کرده بود) و ان بی ان به یکی از ساختمان های اطراف پناه بردند که ورودی آن ساختمان نیز به آتش کشیده شد./981/گ
ارسال نظرات