۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۹۶۸۹۶
مدیر حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی:

طلاب، لحظه ای برای تبیین حقیقت دین غفلت نکنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی گفت: امروز به برکت نظام اسلامی، هیچ مانعی برای تبلیغ دین وجود ندارد؛ از این رو باید وظیفه شناس بود و لحظه ای در عمل به رسالت طلبگی درنگ نکرد.
حجت الاسلام محمود لطيفي، اعزام مبلغ، تبليغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، امروز در گردهمایی روحانیان طرح هجرت بلند مدت استان وظیفه شناسی روحانیت در مقاطع مختلف تاریخی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: روحانیت همواره پیشتاز جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و چهره نفاق را برملا کرده است.

وی با اشاره به مجاهدت‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: امروز به برکت نظام اسلامی، هیچ مانعی برای تبلیغ دین وجود ندارد؛ از این رو باید وظیفه شناس بود و لحظه ای در عمل به رسالت طلبگی درنگ نکرد.

حجت الاسلام لطیفی با بیان این‌که دفاع از دین خدا، زمان‌بردار نیست، خاطرنشان کرد: مسأله تبلیغ شب و روز ندارد و اگر لباس مقدس روحانیت را پوشیده‌ایم، باید تا آخرین لحظه عمر خود را سرباز امام زمان(عج) بدانیم.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز ادامه داد: اگر امروز شاهد قیام اسلامی مردم تونس، مصر، یمن و اردن هستیم، در سایه مجاهدت های روحانیت و حوزه های علمیه در انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی گفت: مردم شمال آفریقا به نام خدا، آزادی و معنویت در حال قیام هستند که به یقین الهام بخش تحرکات اسلام خواهانه مردم این کشورها امام راحل و انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، همچنین در سخنانی رسالت روحانیان و مبلغان را همان رسالت انبیای الهی دانست و اظهار داشت: امام راحل بر خلاف فرعونیان زمان که مردم را به خود دعوت می کنند، ملت ایران و امت اسلامی را به خدا و عبودیت دعوت کرد.

وی با بیان این‌که امام راحل به رسالت تاریخی و ذاتی روحانیت عمل کرد، گفت: در شرایطی که بشر به دنبال ایدئولوژی جدیدی برای برون رفت از وضعیت موجود بود، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با ارائه اصول اسلام ناب محمدی(ص) همان رسالت انبیا را ادامه داد.

حجت الاسلام عظیمی با بیان این‌که روحانیت باید حافظ میراث ارزشمند امام راحل باشد، تصریح کرد: امروزه مبلغان و روحانیان همان رسالت دعوت به عدالت و عبودیت را بر عهده دارند./935/پ202/س
ارسال نظرات