۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۹۷۰۸۳

نمایشگاه اسناد مجاهدت علمای آذربایجان گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز دهه فجر، نمایشگاه اسناد و تصاویر مجاهدت های علمای تبریز و آذربایجان گشایش یافت.
قيام 29 بهمن تبريز
سیدمسعود نقیب، مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه شمال‌ غرب کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نمایشگاه اسناد و عکس‌های مجاهدت علمای آذربایجان در دوران انقلاب اسلامی گشایش یافت.

وی گفت: این نمایشگاه از امروز تا 30 بهمن همه روزه به غیر از روزهای تعلیل از ساعت 9 صبح تا 17 عصر در محل مدیریت واقع در خیابان ارتش جنوبی روبه‌روی خیابان مصلی برای بازدید عموم علاقه مندان دایر است.

نقیب خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه حدود 182 عکس و سند شامل 131 عکس و 51 سند از مجاهدت های علمای بزرگ آذربایجان و شهدای محراب آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله مدنی در معرض نمایش گذاشته شده است.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه شمال‌ غرب کشور، مهم‌ترین اسناد و عکس‌های موجود در این نمایشگاه را از جمله اعلامیه‌ها و بیانیه‌های علمای آذربایجان، گزارش‌های ساواک و شهربانی، دستور وزیر کشور مبنی بر تبعید امام خمینی(ره)، دستور شاه برای دستگیری به اصطلاح خرابکاران، و اسناد و عکس‌های مربوط به 29 بهمن روز قیام مردم تبریز در سال 1356 عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه معرفی و تصاویر مبارزان انقلاب و روحانیت مجاهد، اعلامیه های نیروهای مذهبی آذربایجان، خیانت های رژیم پهلوی به ملت ایران و راهپیمایی‌های گسترده مردم تبریز در دوران انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته است./935/پ202/س
ارسال نظرات