۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۹۷۷۹۲
عضو جامعه مدرسین:

روحانیت پیشتاز انقلاب بوده و هست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روحانیان را پیشگامان انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر به تاریخ ایران نگاه کنیم درمی یابیم که توده ای ها، مارکسیست ها و امثال این گروه ها همواره مانع بیداری ملت ایران شده اند.
آيت الله حسن ممدوحي
آیت الله حسن ممدوحی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامی داشت دهه مبارک فجر، این ایام را یادآور خاطرات بسیار شیرین و بیادماندنی دانست.

وی نقش روحانیت و مرجعیت را در شکل گیری نظام مقدس اسلامی بسیار برجسته توصیف کرد و ابراز داشت: حضور روحانیت در این جریان همه چیز بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه روحانیت پیشگام جریان انقلاب بوده و هستند، بیان داشت: اقشار مختلف مردم هم انصافا کمک کردند اما نقش رهبری و پیشگامی در انقلاب از آن روحانیان و علما بود. 

وی در خصوص نقش گروهک ها در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران نیز ابراز داشت: گفت: اگر به تاریخ انقلاب و ایران نگاه کنیم می بینیم هر کجا ملت ایران خواستند بیدار شوند مارکسیت ها، توده ای و رروشنفکران و توده ای ها جلوی آن را گرفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی و امام راحل توی دهن توده ای، مارکسیست ها و افراد به ظاهر روشنفکران زد، امام راحل با درایت و دوراندیشی که داشتند، اول آنها را کنار زدند و اجازه نداند که این گونه جریان ها در امور دخالت کنند.

آیت الله ممدوحی گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اجازه ندادند امثال جبهه ملی و نهضت آزادی میدان بگیرند، اینها اگر میدان می گرفتند دوباره کار را به آمریکای ها و استکبار می سپردند و تمام زحمات به هدر می رفت.

وی با اشاره به خاطره ای از دوران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از فوت حاج آقا مصطفی خمینی در شهر قم بسیار شلوغ شد و مردم اعتصاب کرده بودندو

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جنایات بی رحمانه عمال رژیم در این روز ابراز داشت: در کوچه و پس کوچه های شهر قم کماندوهای رژیم سفاک شاه بی رحمانه مردم را به گلوله می بستند و می زدند، قم در آن روز شهدای بسیاری تقدیم کرد و آقازاده جناب آقای خزعلی هم در آن روز شهید شد.

وی بیان داشت: ما یک شب با رفقا و دوستان کنار هم نشسته بودیم و یکی از نوارهایی که امام در نجف صحبت کرده بودند را گوش می کردیم، امام در این سخنرانی فرموده بودند، نترسید ان الصبح لقریب.

آیت الله ممدوحی تاکید کرد: این برای ما بسیار عجیب بود که چطور با این وضعیت و جو خفقان و اختناق امام فرموده است نگران نباشید و نترسید صبح نزدیک است، بعد از نماز غمگین بودم، تفالی به قرآن زدم اول این آیه آمد الیس الصبح بقریب، یقین پیدا کردم به زودی انقلاب پیروز می شود و این گونه هم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این مساله برای ما جالب بود، اطمینان امام، نگرانی من و جوابی که قرآن به تفال داد و ما را کاملا امیدوار کرد. /924/ت302/ص
ارسال نظرات