۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۹۸۰۵۵
آیت الله مقتدایی:

فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب همچون خوره به جان نسل جوان افتاده‌اند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر ضرورت مقابله با فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی، گفت: این فرقه‌ها اعتقادات جامعه را نشانه گرفته و همچون خوره به جان نسل جوان و مردم افتاده‌اند.
آيت الله مقتدايي در نشست نقد و بررسي فرقه هاي نوظهور در مدرسه معصوميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه شنبه شب، در مراسم آغاز دوره آموزشی فرق و ادیان که در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، جنگ نرم را یکی از شیوه های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب و اسلام دانست.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز ما با یک هجمه قوی و نرم از سوی دشمنان اسلام و انقلاب روبرو هستیم و آنها می خواهند از این طریق اعتقادات نسل جوان را متزلزل کنند.

وی ادامه داد: دشمنان می خواهند با متزلزل کردن اعتقادات نسل جوان و نوجوان آنها را نسبت به شعائر دینی و مذهبی به ویژه ولایت فقیه و ارزش های دینی بی تفاوت و باورهای آنان را متزلزل کنند.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه دشمنان از طریق جنگ نرم می خواهند ملت را از پشتیبانی نظام دور کنند، تصریح کرد: دشمنان و کینه توزان نظام اسلامی بعد از نا امید شدن در جنگ نظامی و تحریم به این حربه روی آورده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: با پیروزی نظام مقدس اسلامی و در شرایطی که هنوز ساختار و تشکیلات نظام اسلامی به درستی شکل نگرفته بود، دشمنان با حمله نظامی می خواستند جمهوری اسلامی را ساقط کنند.

وی اظهار داشت: با دلاورمردی ها و جانفشانی های ملت ایران، دشمنان کاری از پیش نبردند و انقلاب اسلامی راه خود را با عزت در پیش گرفت.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: دشمنان بعد از جنگ تحمیلی به جنگ روانی و تحریم روی آوردند، البته هنوز هم تحریم دشمنان ادامه دارد و به طور یقین اگر این تحریم ها در کشور دیگری بود می توانست آن کشور را فلج کند.

وی تهاجم فرهنگی را از دیگر حربه های دشمنان علیه نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: دشمنان بعد از ناکامی در این روش به فکر افتادند که به اعتقادات و باورهای ملت ضربه بزنند تا نظام اسلامی تضعیف شود.

عضو جامعه مدرسین بیان داشت: از این رو دشمنان صدها سایت و رسانه را بکار گرفته اند تا بتوانند عقاید و باورهای نسل جوان و جامعه را متزلزل و تضعیف کنند.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: امروز ما با جبهه جدیدی از نقشه های دشمنان روبرو هستیم و عرفان های کاذب، نحله ها و فرقه های انحرافی مثل خوره به جان نسل جوان افتاده اند.

مدیر حوزه های علمیه برگزاری دوره های آشنایی و نقد عرفان های کاذب را بسیار مؤثر عنوان و تاکید کرد: برگزاری این گونه دوره ها و کلاس ها در تحکیم عقاید مردم و پاسخگویی به شبهات بسیار مؤثر است و باید به آن بیش از پیش توجه شود.

وی با اشاره به ماموریت طلاب و روحانیان در مقابله با این گونه جریان های انحرافی، تصریح کرد: هرکجا یک روحانی فاضل و متعهد حضور دارد، دشمنان نمی توانند نقشه های شوم خود را عملیاتی کنند.

آیت الله مقتدایی خطاب به طلاب شرکت کننده در این دوره آموزشی، تاکید کرد: فراگیری این مهارت ها برای شما امری لازم و واجب است تا بتوانید همچون یک سرباز نقش خود را در مقابله با این گونه جریان های انحرافی ایفا کنید.

وی با اشاره به فعالیت فرقه های انحرافی در برخی نقاط کشور، ابراز داشت: این گونه گروه ها و فرقه ها در مناطقی که نفوذ دارند مردم را جمع می کنند و با برنامه هایی که دارند سعی می کنند ذهن مردم و نسل جوان را از دین، آموزه های اهل بیت(ع) و انقلاب منحرف کنند./924/پ201/ص
ارسال نظرات