۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۹۸۴۹۴
معاون آموزش و پژوهش صدا و سیما:

انتقال پیام دین در آینده از طریق سینما امکان پذیر خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش صدا و سیما، بیان داشت: استفاده از جلوه های ویژه در انتقال مفاهیم دینی ضروری است.
علي‌اصغر غلامرضايي، معاون آموزش و پژوهش صدا و سيما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی‌اصغر غلامرضایی، معاون آموزش و پژوهش صدا و سیما، ‌امروز در مراسم آغاز به کار همایش راه‌کارهای برگردان مفاهیم معنوی به فیلم نامه با بیان اینکه یکی از جدی ترین مشکلات و نقیصه ها در بحث فیلم نامه است، گفت: باید از تکنیک ها و ابزارهای لازم برای برگرداندن مفاهیم دینی یاری بگیریم.

وی با بیان اینکه، سیما هنوز از تکنولوژی لازم بهره گیری کافی نداشته است، گفت: در زمینه جلوه های ویژه امکانات لازم در دسترس ما قرار ندارد.

غلامرضایی با تاکید بر استفاده از جلوه های ویژه در بیان مفاهیم معنوی، اظهار داشت: نمی توان مفاهیم ذهنی وملکوتی را به صورت ساده بیان کرد.

وی با بیان اینکه از جهت فکر و نظریه پردازی به اندازه لازم پیشرفت نداشته ایم، گفت: باید در حوزه تحقیقاتی خود این نقصان را جبران کنیم و با توجه به آینده خلاء های موجد را کم کنیم.

این استاد دانشگاه گفت: ما در آینده مجبور هستیم تا پیام دین اسلام را از طریق فیلمنامه و نمایش نامه و صنعت سینما انتقال دهیم.

وی بیان داشت: در بررسی قصه های قرآن و رغبت شناسی و بررسی زمان و مکان، مفاهیمی به عنوان سنت های الهی در ابعاد فردی و اجتماعی، دنیوی و اخروی مطرح است که در فطرت انسانی ریشه دارد.

این استاد دانشگاه، بیان داشت: تلاش های زیادی در جهت مباحث دینی در بعد نظری شده است که عمده تلاش ها در جهت واکاوی معجزه قرآنی از نوع کلامی است ولی در بحث داستان و قصص فعالیت های چندانی انجام نشده است.

معاون آموزش و پژوهش صدا و سیما، با اشاره به اینکه سینمای هالیوود یک سینمای ایدئولوژیک است، گفت: باید تلاش کنیم تا سینمای ایران بر اساس هنر دینی به سمت کمال حرکت کند. /909/پ202/ص
ارسال نظرات