۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۹۸۸۳۱

مهلت ارسال آثار نخستین جشنواره بین‌المللی شعر عربی تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ مهلت ارسال آثار نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی نور الثقلین خوزستان، تا نهم اسفندماه جاری تمدید شد.
نخستين جشنواره بين المللي شعر عربي نورالثقلين در خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی نورالثقلین، از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع)، 22 اسفند ماه سال جاری در شهرستان اهواز برگزار می شود.

براساس این گزارش، ارتباط تنگاتنگ قرآن و عترت بر مبنای حدیث شریف ثقلین و سایر احادیث، تمجید، مدح و ثنای قرآن و اهل بیت(ع) و رثای آن بزرگواران از محورهای این جشنواره بین المللی است.

همچنین بیان جایگاه والای قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص)، مسائل اخلاقی، دینی، حکمت و پند با الهام مستقیم از قرآن کریم و کلام اهل(ع) و تأثیر مستقیم و کلام و سیره اهل بیت(ع) در ابعاد مختلف زندگی از دیگر محورهای این جشنواره اعلام شده است.

قابل ذکر است، پذیرش همه سبک‌ها و قالب‌های شعر عربی اعم از کلاسیک، شعر آزاد، فصیح و محلی، تناسب محتوایی اشعار ارسالی با موضوعات و ارسال حداکثر سه اثر از صاحبان اشعار به دبیرخانه جشنواره از شرایط شرکت در این مسابقه هستند.

گفتنی است، دبیرخانه جشنواره باتوجه به نوع و حجم آثار رسیده از طریق هیأت داوران، تعدادی از آثار را انتخاب و از صاحبان آثار برگزیده جهت حضور در جشنواره دعوت به عمل خواهد آمد و آثار برگزیده در قالب کتاب چاپ خواهد شد.

مهلت ارسال آثار این جشنواره، به دبیرخانه تا نهم اسفندماه تمدید شد، نشانی دبیرخانه خوزستان، اهواز، امانیه خیابان فلسطین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است./ 945/پ202/س
ارسال نظرات