۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۹۹۵۲۱
مقتدی صدر:

آمریکا حق دخالت در امور داخلی کشورهای اسلامی را ندارد/ فردا راهپیمایی علیه آمریکا در عراق برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر هرگونه دخالت آمریکا در امور داخلی کشورهای اسلامی را محکوم کرد و خواستار برگزاری راهپیمایی علیه آمریکا در عراق و سایر کشورها شد.
مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در پیامی، هرگونه دخالت آمریکا در امور داخلی لیبی و سایر کشورهای اسلامی را محکوم کرد و ملت های اسلامی را به برگزاری راهپیمایی علیه آمریکا دعوت کرد.

در این پیام آمده است: آمریکای جنایت کار، مزدوران دیکتاتور و ظالم خود را بر کشورهای عربی و اسلامی مسلط ساخت تا در زمان لازم با شعار آزادی ملت ها و گسترش دموکراسی به این کشورها حمله کرده و نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد.

وی افزود: آمریکا با همین ترفند توانست بر عراق مسلط شود و هم اکنون نیز می خواهد به بهانه کمک و آزادی ملت مظلوم لیبی از بند قذافی مجنونی که توسط خود آمریکا به قدرت رسیده بود نقشه های خود را عملی سازد.

سید مقتدی صدر دخالت نیروهای آمریکایی در امور داخلی لیبی را محکوم کرد و اظهار داشت: همه ملت های اسلامی خصوصا ملت لیبی باید اجازه دخالت آمریکا در همه زمینه ها اعم از سیاسی و نظامی را ندهد و اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی نیز وظیفه دارند تا در برابر افزایش نفوذ آمریکا و غرب در کشورهای اسلامی را بایستند.

رهبر جریان صدر عراق تصریح کرد: از همه ملت های عربی خصوصا مردم عراق می خواهم تا با برگزاری راهپیمایی مسالمت آمیز در روز جمعه، خشم و نفرت خود را از اقدامات آمریکا اعلام کنند.

اکمل الدین احسان اوغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی نیز در سخنانی بر مخالفت با هرگونه دخالت نظامی در لیبی تاکید کرد./980/گ
ارسال نظرات