۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۹۹۶۸۴
قرضاوی:

انقلاب ملت لیبی پیروز خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین بر پیروزی انقلاب ملت لیبی علیه دیکتاتوری قذافی تاکید کرد.
شيخ يوسف القرضاوي رئيس انجمن جهاني علماي اسلام
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته دوحه قطر، بر پیروزی انقلاب ملت لیبی تاکید کرد و گفت: انقلاب ملت لیبی بر قذافی پیروز خواهد شد و سلاح های دیکتاتور نمی تواند مردم را متوقف سازد.

وی افزود: قذافی گمان می کرد که لیبی در وی خلاصه شده و شهروندان هیچ ارزشی ندارند و مردم در این شرایط چاره ای جز قیام نداشتند و هنگامی که با انقلاب مردم روبرو شد و هیچ شهروند لیبی را حامی خود ندید از آشوبگران آفریقایی جهت قلمع و قمع کردن ملت استفاده کرد و جمع کثیری از مردم را در روزهای اندک به کام مرگ فرستاد.

قرضاوی نظامیان را به پیوستن به مردم دعوت کرد و اظهار داشت: قبایل مختلف و رهبران ارتش لیبی باید همانند ارتش تونس و مصر به مردم بپیوندند تا لیبی به جایگاه واقعی آن در جامعه عربی و اسلامی بازگردد.

رئیس اتحادیه علمای مسلمین تصریح کرد: از فرزندان ملت لیبی می خواهم تا صبر پیشه کنند و علما، قضات، استادان دانشگاه و قشرهای مختلف لیبی نیز باید همراه با سایر مردم، قیام کرده و حکومت قذافی را سرنگون سازند.

وی خطاب به ملت لیبی گفت: بر مواضع خود استوار باشید و انقلاب را ادامه دهید تا خداوند متعال شما را یاری کرده و حق را پیروزی و باطل را محو خواهد کرد، زیرا قذافی با کشتار مردم به پایان راه رسید و دیگر هیچ وجودی برای وی متصور نمی شود.

شیخ یوسف قرضاوی اهتمام به خواسته های مردم توسط حکام را خواستار شد و بیان داشت: حکام باید پیش از آن که با خشم و قیام شهروندان مواجه شوند به خواسته های آنان توجه کنند و بدانند که قدرت ملت بسیار بیشتر از ابزار نظامی حکومت است./980/گ
ارسال نظرات