۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۹۹۹۰۰

دومین دوره آموزشی شبهه‌شناسی دینی در مازندران به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه دوره آموزشی شبهه‌شناسی دینی با حضور روحانیان و پرسنل اداره کل تبلیغات اسلامی استان در بابل برگزار شد.
كلاس درس، دوره آموزشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مراسم اختتامیه دوره آموزشی شبهه‌شناسی دینی با حضور روحانیان و پرسنل اداره کل تبلیغات اسلامی استان در بابل برگزار شد.

حجت الاسلام عباس نیکزاد، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل، در آخرین روز از این دوره آموزشی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد شبهه در مباحث دینی گفت: باید با شناخت دقیق از مباحث دینی در برابر این گونه فتنه انگیزی دشمنان ایستادگی کنیم.

وی با بیان این که نظام سلطه امروز شبهات گسترده‌ای را در مسائل اعتقادی و دینی ایجاد کرده است، بیان داشت: روحانیت باید با شناخت این شبهات پاسخگوی آنها باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که نسل جوان جامعه گروه هدف دشمنان از تبلیغ این شبهات هستند، تصریح کرد: باید با ارتباط گسترده با نسل جوان آنها را با این توطئه غرب آشنا کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود فرقه‌های انحرافی فراوانی که‌ علیه دین اسلام فعالیت می‌کنند باید با آگاه‌سازی مردم جامعه به مقابله با آنان پرداخت و این مسأله تنها در توان روحانیت آگاه است.

حجت الاسلام نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر کسی به تناسب هدفی که انتخاب می‌کند در همان مسیر حرکت می‌کند و اعمال و رفتار آن به همان سمت و سو گرایش دارد.

وی با متفاوت خواندن نگاه بین انسان و خداوند به مسائل‌ افزود: نگاه اکثر ما انسان‌ها به موضوعات مختلف به صورت معمول ظاهربینانه و سطحی است؛ اما نگاه خداوند به باطن اعمال است.

گفتنی است، دومین دوره شبهه‌شناسی دینی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران به مدت چهار روز با حضور روحانیان و پرسنل این اداره کل در بابل برگزار شد./950/پ202/س
ارسال نظرات