۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۴۲۹۰۹
امام جمعه رباط کریم:

طلاب و روحانیان راه امام جواد(ع) را ادامه دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رباط کریم با اشاره به شهادت امام جواد(ع) بیان داشت: آن چه امروز مهم است این است که طلاب و روحانیان راه امام جواد(ع) را ادامه دهند و در این بین نباید از آن ها اشتباهی سر بزند.
امام جمعه رباط کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینعلی محمدی نژاد، امام جمعه رباط کریم، به مناسبت شهادت امام جواد(ع) در امامزاده عمادالدین(ع) و در جمع طلاب و روحانیان این شهرستان اظهار داشت:امام جواد(ع) امامی بودند که با سن کم به ولایت نائل آمدند و در ایام جوانی به شهادت رسیدند.

امام جمعه رباط کریم با اشاره به فرمایش امام جواد مبنی بر این که انسان در درون خود باید سه خصلت «داشتن واعظی در نفس خود» «قبول نصیحت از سوی نفس او» و «توفیق از سوی خدا» را داشته باشد افزود: همه ائمه معصومین(ع) یا با زهر و یا با شمشیر به شهادت رسیدند که امام جواد(ع) در این بین از نظر این که از سوی همسر خود به شهادت رسید مظلومیت ویژه ای را داراست.

حجت الاسلام محمدی نژاد بیان داشت: اگر ما در زندگی بخواهیم الگوگیری کنیم قطعاٌ ائمه اطهار(ع) بهترین الگوی ما خواهند بود.

وی با بیان این که امامان معصوم(ع) ما از نظر مادی در وضع خوبی به سر نمی بردند و همین ساده زیستی آن ها سبب شده تا الگوی جهانیان شوند خاطر نشان کرد: عشق به معصومین(ع) و به دور بودن از تکبر و ساده زیستی، انسان ها را درجه اعلای معرفت می رساند.

وی در پایان تصریح کرد: آن چه امروز مهم است این است که طلاب و روحانیان راه امام جواد(ع) را ادامه دهند و در این بین نباید از آن ها اشتباهی سر بزند.

گفتنی است در این مراسم مدیر اوقاف و امورخیریه رباط کریم و مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم و طلاب این حوزه حضور داشتند. /957/پ202/ص

ارسال نظرات