۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۵۷۸۰۵
آیت الله موسوی جزایری:

پشتیبانی از خطوط مقدم مرهون حضور فعال بانوان در جبهه ها بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به رشادت های زنان در جنگ تحمیلی، گفت: پشتیبانی های مختلف از جبهه های جنگ و امید دادن به رزمندگان از مهم ترین فعالیت های زنان در هشت سال دفاع مقدس بود.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، صبح امروز در یادواره  یک هزار و 575 شهیده زن استان خوزستان، با اشاره به مقام والای شهدا نزد خداوند متعال، خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس شاهد معجزات مختلف الهی بودیم.

وی با بیان این که بانوان سهم ویژه ای در دفاع از میهن اسلامی داشته اند، تأکید کرد: در دین اسلام جنگ و دفاع رزمی کاری مردانه به شمار می رود، اما زنان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس جان خود را برای زنده نگه داشتن معارف اسلامی فدا کردند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که نظام ما به چنین زنانی که در راه گسترش معارف الهی جانفشانی ها دارند افتخار می کند، تصریح کرد: شهدا با نوشیدن شهد شهادت به سعادت اخروی و دنیوی دست یافتند و ما امروز هرچه داریم به برکت خون شهدا است.

امام جمعه اهواز پشتیبانی از خطوط مقدم جبهه را مرهون حضور فعال بانوان دانست و با اشاره به این که پخت نان، مداوای مجروحان و دوخت لباس های رزمندگان از مهم ترین فعالیت زنان بود، افزود: قدرت پشتیبانی زنان از خطوط مقدم جبهه به حدی بود که رزمندگان با شوق و نشاط بالایی با دشمنان مقابله می کردند.

آیت الله موسوی جزایری اسوه جهاد و شهادت را برای بانوان، سمیه همسر یاسر عنوان کرد و گفت: این بانوی بزرگوار در صدر اسلام با صبر و استقامات، خود و همسرش خویش به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

وی با بیان این که در برخی از جنگ های سپاه اسلام متأسفانه مردان پا به فرار می گذاشتند، گفت: کسانی که در سقیفه مدعی حکمرانی و فرمانروایی داشتند همان کسانی هستند که پیامبر اسلام(ص) را در مقابل کفار تنها گذاشته و فرار کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به خاطره ای از دوران هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: در یکی از روستاهای سوسنگرد شیر زنی با گرفتن تکه چوبی بر ارتش بعثی هجوم و هفت تن از آنها را اسیر کرد.

آیت الله موسوی جزایری در پایان سخنانش خاطرنشان ساخت: امیدواریم زنان ما با اسوه قرار دادن زنان شهید حضوری مؤثر در همه صحنه ها نظام اسلامی داشته باشند./9458/پ202/ج

 

ارسال نظرات