۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۳۲۳۹۲۶
یکی از علمای بحرین:

ملت‎های عربی نیازی به سرپرست ندارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد امام صادق (ع) بحرین با اشاره به شهادت یکی از جوانان انقلابی به دست ماموران آل خلیفه تاکید کرد که این حادثه نشان از بحران سیاسی کشور دارد.
آيت‌الله سيد عبدالله الغريفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد صنقور امام جمعه منطقه الدراز بحرین در خطبه‌های نماز جمعه مسجد امام صادق(ع)، شهادت علی عبدالغنی از جوانان انقلابی بحرین را تسلیت گفت و کشته شدن وی را ناگوار توصیف کرد.


وی در خطبه‌های مسجد امام صادق (ع) خاطر نشان کرد که مسؤولان مربوطه باید ضمن ابراز تاسف از این فاجعه شرم آور، برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی کمیته تحقیق و بررسی قتل شهید عبدالغنی تشکیل دهند.


شیخ صنقور در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت محرومیت ملت‌های عربی از حقوق اساسی، سیاسی و انسانی خاطر نشان کرد که مردم توانایی اداره امور خود را داشته و نیاز به قیّم و سرپرست ندارند و اینکه گفته شود ملت‌های عربی فاقد توانایی لازم در تشکیل حکومت و اداره مسائل کشوری هستند سخنی نادرست است.


روحانی شیعی بحرین افزود: ملت‌های عربی با وجود ثروت‌های فراوان نباید از حقوق خود در زندگی کریمانه محروم باشند و این همه نعمت نباید منجر به اهانت به ارزش انسانی و تبعیض میان افراد جامعه شود که بی‌شک این اقدام نه تنها با فطرت انسانی بلکه با دستورات دینی در تعارض است.


از سوی دیگر آیت الله سید عبدالله غریفی امام جمعه منطقه قفول بحرین نیز با تسلیت شهادت علی عبدالغنی تصریح کرد که هر قطره خونی که از شهید بر روی خاک بحرین ریخته شود، بستری از درد، رنج، اندوه و نگرانی را برای تمامی محبّان کشور فراهم می‌کند.


وی با ابراز اندوه شدید از این حادثه اظهار داشت: هرچه که حکومت درصدد توجیه رفتار خود برآید، این جوان قربانی واقعیت صحنه سیاسی و امنیتی آشفته و بحرانی کشور شده است و تا زمانی که این شرایط اصلاح نشود، بحرین شاهد از دست دادن بهترین فرزندان خود یکی پس از دیگری خواهد بود.


علی عبدالغنی از جوانان انقلابی بحرین چند روز قبل در پی حمله نیروهای امنیتی آل خلیفه به منطقه شهرکان زیر گرفته شد و به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید./981/ب902/د

ارسال نظرات