۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۵۷۵۴۷
معاون هماهنگ کننده قرارگاه نیروی حمزه سید الشهدا ارومیه:

یادواره سرداران و 250 شهید اطلاعات شمالغرب در ارومیه برگزار می شود

معاون هماهنگ کننده قرارگاه نیروی حمزه سید الشهدا(ع) ارومیه گفت: یادواره سرداران و 250 شهید اطلاعات شمالغرب کشور دهم آبان ماه در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار می شود.
یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سرتیپ حبیب سهشواری، معاون هماهنگ کننده قرارگاه نیروی حمزه سیدالشهدا ارومیه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری یادواره سرداران و 250 شهید اطلاعات شمالغرب کشور در ارومیه خبر داد و گفت: این یادواره از ساعت 9 صبح روز دهم آبان ماه امسال در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار می شود.

وی بر اساس کلام امام راحل(ره) که زنده نگه داشتن یاد شهدا را همسان شهادت می دانستند، افزود: از مهر سال گذشته کار اجرای این یادواره کلید خورده و با دیدار از خانواده 250 شهید اطلاعات شمالغرب کشور و ثبت 505 مصاحبه از این عزیزان آثار مکتوب خوبی تولید شده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه نیروی حمزه سیدالشهدا(ع) ارومیه قلم زنی در عرصه معرفی شهدا و جایگاه آنان را یکی از با ارزشترین اعمال اصحاب قلم و رسانه دانست و گفت: از بین 250 شهید اطلاعات شمالغرب کشور 20 نفر؛ 17 نفر از آذربایجان غربی و سه نفر از کردستان به عنوان شهدای شاخص انتخاب شده اند که از مجموع خاطرات و زندگی نامه آنان کتابی تألیف شده است.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری بر لزوم زنده نگه داشتن یاد شهیدان در فضای جامعه تأکید داشته و سر خم نکردن در برابر بیگانگان و مستکبران عالم را تنها راه تکریم شهدای اسلام می دانند، یادآور شد: 12 جلد از کتابهای ثبت خاطرات و زندگی نامه شهدای شاخص اطلاعات شمالغرب در یادواره رونمایی می شوند که از این تعداد 9 جلد مربوط به شهدای آذربایجان غربی و سه جلد مربوط به شهدای کردستان است.

سهشواری از رونمایی کتاب جامع زندگینامه 250 شهید اطلاعات شمالغرب کشور در یادواره دهم آبان امسال خبر داد و افزود: تلاش می کنیم در اجرای یادواره امسال تغییراتی ایجاد کرده و این یادواره را به شکل نمایشی برگزار کنیم تا سخنرانی صرف نبوده و با شاکله و محتوای متفاوتی نسبت به دیگر یادواره ها برگزار شود.

وی خبر داد: پیش از برگزاری یادواره شهدای اطلاعات شمالغرب از پیکره دو تن از شهدای اطلاعات در ارومیه و سنندج رونمایی می شود و زمان رونمایی از پیکره شهید اطلاعات با هشت متر ارتفاع در ارومیه پیش از ظهر 9 آبان در پارک ملت این شهر است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه نیروی حمزه سیدالشهدا(ع9 ارومیه به توزیع نشریات مربوط به یادواره شهدای اطلاعات در میان شرکت کنندگان یادواره شهدا اطلاعات شمالغرب کشور اشاره و اضافه کرد: تهیه فیلم 100 دقیقه ای و تولید مستند 20 دقیقه ای که بخشی از آن مربوط به تحلیل عملکرد نیروهای اطلاعاتی و ارتباطی سپاه است از عملکرد برگزار کنندگان یادواره مذکور است که در شبکه استانی همزمان با برگزاری یادواره پخش می شوند.

وی با تأکید بر این که شهدای اطلاعات از گمنام ترین، مخلص ترین و متدین ترین نیروهای سپاه هستند که به خاطر جنس و ماهیت مأموریت آنان همواره در بین مردم و حتی همرزمان خود ناشناس مانده اند، خاطرنشان کرد: آنان که «عند ربهم یرزقون» شدند معامله گران خوبی بودند و عاشقانه و عارفانه همه هستی خود را به خدای متعال بخشیدند.

سهشواری در پایان یادآور شد: آذربایجان غربی 38 سال است که به دفاع مقدس از کیان و حیثیت اسلامی خود مشغول است و امنیت حاضر که برترین نعمتها است را مدیون فداکاریها و دلاوریهای نیروهای مخلص و جان برکفی هستیم که در دامنه های شش هزار متری در سرما و گرمای فصول مشغول به نگهبانی و پاسداری از مرزها و امنیت این ملت و مردم هستند./936/203/ب2

ارسال نظرات