۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۶۷۷۷۳۵
امام جمعه موقت اصفهان مطرح کرد؛

نقش نامزدهای انتخاباتی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات

نقش نامزدهای انتخاباتی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات
اصفهان - حجت الاسلام رهبر گفت: مشارکت مردم نشان دهنده بصیرت آنها است، رفع مشکلات معیشتی و معرفی کاندیداهای توانمند، خوشنام و مورد اعتماد مردم در حضور مردم اثر مثبتی دارد.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات یک مسأله بسیار مهم است، گفت: اهمیت مشارکت حداکثری در چند عرصه قابل بررسی است، نخست اینکه  مردم حاضر در صحنه هستند و در تعیین سرنوشت خود نقش آفرینی دارند، همین مسأله نشانه رشد ملت و نقش آنان در کشور است.

وی در ادامه افزود: اینکه ملت پای صندوق‌های رأی حاضر بشوند و در سرنوشت خودشان دخالت کنند و آینده خود و کشور را رقم بزنند یعنی مردم نسبت به خود و کشور و نظام بی تفاوت نیستند و حمایت از کشور و نظام و حاکمیت را با این حضور خود رقم می‌زنند، همچنین نشان دهنده رشد سیاسی و بصیرت و بینش جامعه است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه شخصی که منتخب مردم خواهد بود هر میزان مشارکت بیشتر باشد پشتوانه مردمی بیشتری دارد، اظهار کرد: قطعا وقتی مشارکت مردم بالا باشد شخصی که منتخب است یک دلگرمی دارد که ملتی بزرگ پشتیبان او هستند و از نظر سیاسی چه در حوزه داخلی و خارجی برای شخص منتخب بسیار سودمند است و البته این حضور مردم مسؤولیت آن شخص را سنگین‌تر خواهد کرد.

حجت الاسلام رهبر به اهمیت حضور مردم در انتخابات و مشارکت حداکثری در عرصه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: وقتی مردم حضوری پرشور داشته باشند تو دهنی بزرگی به دشمنان خواهند زد و دشمن نمی‌تواند بگوید مردم نسبت به کشور خود و سرنوشت خود بی‌تفاوت هستند.

وی حل مشکلات معیشتی و اقتصادی را یکی از مهمترین راهکارها برای گسترش حضور مردم در انتخابات برشمرد و تصریح کرد: به خاطر ندارم در کشور وضعیت معیشت و اقتصاد جامعه تا این حد لجام گسیخته بوده باشد و تا این حد بر مردم فشار وارد بیاید و به ویژه اقشار ضعیف جامعه با مشکلات متعددی در زمینه مسائل اقتصادی و معیشتی مواجه باشند.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه باید به زندگی مردم رسیدگی کرد و مانع سوء استفاده اشخاص از شرایط کشور شد، اظهار کرد: باید تا جایی که ممکن است مانع گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها شویم و اجازه ندهیم مشکلات بیش از این برمردم فشار وارد آورند.

حجت الاسلام رهبر کاهش فشارهای اقتصادی و معیشتی را عامل دلگرمی مردم به کشور ذکر کرد و افزود: مسأله دیگر پیرامون انتخابات و حضور حداکثری این است که چه کسانی به عنوان کاندیداهای نهایی معرفی شوند، اینکه افرادی که دارای مقبولیت مردمی، شناخته شده و محبوبیت هستند به عنوان کاندیدا معرفی شوند در مشارکت مردم بسیار اثرگذار است.

وی ادامه داد: باید کسانی به عنوان کاندیدا معرفی شوند که مردم به آنها اعتماد داشته باشند و مردم آنها را افرادی خوش نام و توانمند و خدمتگذار بدانند، به ویژه در شرایط کنونی که مشکلات بسیاری دامن گیر کشور شده است لازم است که مردم با کاندیداهایی مواجه شوند که اطمینان داشته باشند به توانمندی و اهتمام آنها برای حل مشکلات کشور، این موضوع در مشارکت حداکثری بسیار مهم است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: نباید اینطور شود که با تعدد کاندیداها مواجه شویم و یک جناح چند کاندیدا در انتخابات داشته باشد، تعدد کاندیداها و ارائه اسمهای متعدد و لیست‌های متعدد بر مشارکت مردم اثرخوبی ندارد، باید جناح‌ها و گروه‌های سیاسی با یکدیگر همراهی کرده و از تفرقه و تعدد کاندیداها جلوگیری کنند تا شاهد مشارک چشمگیر مردم در انتخابات باشیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات