۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۹۹۴۷۴

سلسله کلاس های کنشگری مؤثر در شبکه های اجتماعی برگزار شد

سلسله کلاس های کنشگری مؤثر در شبکه های اجتماعی برگزار شد
سلسله کلاس های کنشگری مؤثر در شبکه های اجتماعی به همت سازمان سراج قم و خبرگزاری رسا و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی معاونت فضای مجازی هنر رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سلسله کلاس های کنشگری موثر در شبکه های اجتماعی به همت سازمان سراج قم و خبرگزاری رسا و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی معاونت فضای مجازی هنر رسانه در 9 جلسه به صورت مجازی و  4 جلسه کارگاه حضوری با تدریس اساتید کشوری برگزار شد.

در این کلاس ها 150 نفر از طلاب ثبت کرده که  شرکت کننده در دوره بعد از دریافت آموزش های لازم در شبکه اجتماعی فعالیت تبلیغی خود را آغاز کردند.

گفتنی است سرفصل های این دوره شامل، جنگ روایت ها، مقابله با فیک نیوزها، امنیت کاربری، تکنیک های اقناعی، ضروررت کنشگری طلاب، زیست طلاب در فضای مجازی، قوانین شبکه اجتماعی، ژانرشناسی، جریان شناسی و کارگاه زیست مجازی بود.

سلسله کلاس های کنشگری مؤثر در شبکه های اجتماعی برگزار شد

در برخی از کلاس ها مطرح شد:

حجت الاسلام محققی با اشاره به فقه رسانه های اجتماعی گفت: در مکتب اسلام و اندیشه انقلابی فعالیت های ما باید براساس شریعت و قوانین الهی باشد؛ روش های پیامبران و اولیای الهی در راه هدایت و موفقیت بشر روش هایی بوده که غالباً در طول دراز مدت جواب داده است، اما دنیاگراها به دنبال روش های کوتاه مدت بودند.

وی آگاهی به منابع اصیل اسلامی را در راه کنشگری در فضای مجازی لازم دانست و اظهار داشت: در عصر حاضر در میدان مبارزه با جریان دنیاگرایی و غرب زدگان داخلی هستیم و دشمن از هر اقدام و نقشه ای علیه ما استفاده می کند، در این میدان حق نداریم از هر روش و راهی علیه دشمن استفاده کنیم، بلکه باید قوانین و شریعت الهی را مد نظر قرار بدهیم.

مدیر عامل خبرگزاری رسا به نقش رسانه در فرهنگ سازی اشاره کرد و با بیان ضرورت موضوع شناسی در فقه رسانه گفت: کلام، نوشته مکتوب و تصویر روایتی از فهم انسان ها را رقم می زند، ولی به اذعان کارشناسان، در صورت همگرایی فناوری های کوانتوم، نانو، بیو، اطلاعات و علوم شناختی، انتقال مفاهیم بدون حواس پنجگانه صورت می گیرد و این یکی از غایات فناوری اطلاعات و ارتباطات در غرب است.

نجفی با اشاره به تضاد و قیاس از تکنیک‌های طنزنویسی گفت: قیاس یکی از تکنیک های طنز نویسی است که در این تکنیک از قیاس مع الفارق می توان بهره برد.

وی نعل وارانه زدن را دومین تکنیک طنزنویسی دانست و گفت: در این تکنیک همه چیز برعکس منتشر می‌شود مثل اینکه از وقتی روحانی بر سر کار آمد رونق اقتصادی به کشور روی آورده و ارز ۴۲۰۰ تومانی ارزانی را به مملکت هدیه داد.

حسین پور با اشاره به اینکه هر رویدادی که به وقوع می پیوندد یک نقطه کانونی و مرکزی دارد، گفت: حول این نقطه کانونی زوایای مختلفی شکل می گیرد، وقتی این روایت ها به تقابل برسند، جنگ روایت ها محقق می شود.

سلسله کلاس های کنشگری مؤثر در شبکه های اجتماعی برگزار شد

وی با اشاره به پیشینه جنگ روایت ها اظهار کرد: جنگ روایت ها منحصر به عصر کنونی نیست و بشریت در طول تاریخ با آن سرو کار داشته، اما شکل امروزه آن به نوعی جدید و متفاوت از گذشته است.

رازیان با اشاره به موتور جستجو گفت: موتور جستجو با مروگر متفاوت است، اما از درگیر شدن این دو با هم کاربر به جستجوی مورد نظر خود دست پیدا می کند.

وی با این بیان که چه نیازی به موتور جستجوی ملی است، اظهار داشت: بیش از سی موتور جستجو در جهان وجود دارد که معروفترین آن ها در کشور ما گوگل، آمازون، یاهو و ... است، هروقت بحث ساخت موتور جستجوی ایرانی به میان آمده است، برخی مخالفت کرده اند.

گفتنی است پذیرفته شدگان این دوره که توانسته اند با موفقیت این دوره را بگذراندند قرار است با سازمان فضای مجازی سراج و خبرگزاری رسا در عرصه فضای مجازی همکاری کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هبه الله
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
این جلسات مگر ادامه ندارد؟
0
0