۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۳۹۰۴۴
سازمانی در ظاهر شیعی و در باطن آل‎خلیفی؛

هجمه اوقاف جعفریه بحرین علیه علمای ارشد این کشور

سازمان اوقاف جعفریه بحرین که در قبال همه جنایت های آل خلیفه سکوت اختیار کرده است، علمای ارشد شیعه را به تلاش برای ایجاد شکاف و تفرقه در جامعه متهم کرد.
شیخ محسن العصفور رییس سازمان اوقاف جعفریه بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه الوسط، سازمان اوقاف جعفریه بحرین که ظاهرا به شیعیان اختصاص دارد اما یکی از سازمان های وابسته به آل خلیفه بوده و فعالیت های آن کاملا علیه پیروان مذهب اهل بیت(ع) است به پیام علمای ارشد شیعه بحرین واکنش نشان داد.

 

این سازمان که ریاست آن را شیخ محسن العصفور برعهده دارد، تصریح کرد: شیعیان بحرین اعم از شهروندان و علما در ناز و نعمت بحرین بسر می برند، جزئی جداناپذیر از جامعه این کشور هستند و از حقوق کامل قانونی و شهروندی برخوردارند.

 

این سازمان که از ابتدای انقلاب مردمی در کنار نظام آل خلیفه ایستاده است، علمای ارشد بحرین را به گسترش خشونت و کینه، اتهام پراکنی و ضربه زدن به وحدت جامعه متهم کرد.

 

سازمان اوقاف جعفریه بدون پرداختن به سلب تابعیت شهروندان بحرینی به ویژه شیخ عیسی قاسم، انحلاق جمعیت های شیعه نظیر الوفاق و الوعد و تبعید شهروندان، اظهار داشت: شیعیان به عنوان جزئی اساسی از بحرین، حضور پررنگی در دولت دارند به گونه ای که نمایندگان آنها در پارلمان، وزارتخانه ها، دستگاه قضایی و جریان های سیاسی مشغول به فعالیت هستند.

 

این سازمان بدون اینکه درباره تخریب مساجد شیعیان از سوی آل خلیفه اشاره ای داشته باشد، ادامه داد که اداره اوقاف جعفریه به مصالح شهروندان شیعه اهتمام می ورزد و بر مساجد و حسینیه ها و همه شعائر دینی آنان نظارت دارد.

 

این سازمان وابسته به آل خلیفه همچنین از دیدار رؤسای حسینیه های بحرین در ماه مبارک رمضان که با تهدید صورت گرفت، به عنوان افتخاری برای اوقاف یاد کرد.

 

گفتنی است شیخ محسن العصفور که ریاست سازمان اوقاف جعفریه بحرین را برعهده دارد از مزدوران وابسته به آل خلیفه به شمار آمده که از ابتدای انقلاب تاکنون به مواضع ضد انقلابی شهرت یافته است.

 

وی انقلاب مسالمت آمیز ملت بحرین را خودکشی عنوان می کند اما هیچگاه در برابر کشتار شیعیان، تخریب مساجد و حسینیه ها، توهین به قرآن کریم از سوی نیروهای سعودی، تبعید شهروندان، انحلال جمعیت های معارض و سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم هیچ واکنشی نشان نداده است./980/ب902/د
مترجم: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات