۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۴۱۵۴۵
آیت‌الله مجتهد شبستری:

دولت نتایج موهوم برجام را تکرار نکند

امام‌ جمعه تبریز با بیان اینکه بعد از اتمام‌ حجت رهبری بدعهدی آمریکا برای همه ملموس شد، گفت: دولت حق ندارد بعد از سخنان رهبری نتایج موهوم برجام را مطرح کند.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمریکا عهدشکن و غیر قابل‌ اعتماد است، اظهار داشت: آمریکا به تعهدهای خود در برجام عمل نکرد و عهدشکنی آمریکا برای همه معلوم شد.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع اقشار مختلف مردم کشور، تصریح کرد: بیانات معظم له برای همه خوی شیطانی و عهدشکن آمریکا را ملموس کرد، رهبر انقلاب بارها به این نکته اشاره‌ کرده و از گذشته این مسأله را برای مردم و مسؤولان گوشزد کرده بودند.

 

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه به گروه مذاکره‌کننده میدان داده شد و تفاهم‌نامه برجام انجام گرفت، خاطرنشان کرد: گروه مذاکره‌کننده به تجربه بدعهدی آمریکا رسیدند و واقعیت را لمس کردند، اتمام‌ حجت تقریباً کامل و عملی از سوی مقام معظم رهبری در این‌ باره صورت گرفت.

 

وی با تأکید بر اینکه بعد از بیانات مقام معظم رهبری دولت دیگر نباید نتایج مثبت برجام را مطرح کند و بگویند برجام نتایج مثبتی داشته است، تصریح کرد: با بیانات رهبر معظم انقلاب عهدشکنی آمریکا عملاً ثابت شد و مسؤولان طوری حرف نزنند که خدای‌ ناکرده منافاتی با بیانات معظم له داشته باشد.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه شش ماه از امضای برجام می‌گذرد و هیچ تأثیر محسوس و ملموسی هم در وضع معیشت مردم به وجود نیامده است، ادامه داد: برجام برای برداشتن تحریم های ظالمانه بود که برداشته نشد، برجام یک تجربه بزرگ برای کشور بود.

 

وی با اشاره به اینکه شش ماه از عمر یک ملت کم نیست، خاطرنشان کرد: برجام برای کشور نتیجه‌ای نداشت و بعد از شش ماه چیزی برای ملت ملموس نشد، مشکلات کشور در اتکا به درون حل خواهد شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسأله حقوق های نجومی و برداشت های غیرمشروع و غیرقانونی برخی مسؤولان، ابراز داشت: حقوق های نجومی و فیش هایی که منتشر شد و مبالغ کلانی که مدیران از بیت‌المال برداشت کردند، مصداق بارزی از اشرافی گری بود.

 

وی با انتقاد از روحیه اشرافی گری برخی مسؤولان، افزود: موارد تجمل مانند خانه‌های مسؤولان در مناطق بالای شهر با مساحت زیاد مصداق اشرافی گری است، همان‌ گونه که مقام معظم رهبری ساده‌زیست هستند، امیدواریم تذکرات و رفتار و سیره عملی ایشان درسی باشد برای مسؤولان رده‌بالا که از تجملات و تشریفات خودداری کنند./854/202/ب2

ارسال نظرات