۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۴۵۰۱۳
سید حسن نصرالله:

تماس مقامات غربی با حزب الله برای پایان جنگ/ انزوای ایران از اهداف جنگ سوریه بود

دبیرکل حزب‌الله در گفت‌وگو با شبکه المنار، با بیان اینکه پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه علیه رژیم صهیونیستی، وعده خداوند بود، گفت که آنچه هم اکنون در سوریه اتفاق می‌افتد، انتقام از پیروزی جنگ 33 روزه است و این جنگ با هدف منزوی کردن ایران در منطقه صورت گرفت.
سید حسن نصرالله

به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه المنار لبنان از وجود توطئه‌ای بین‌المللی برای حذف مقاومت خبر داد.

دبیرکل حزب‌الله در گفت‌وگو با این شبکه گفت که پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه (جنگ تموز) وعده الهی برای رزمندگان و مجاهدان بود.

سید حسن نصر الله تصریح کرد که در مقابل حمایت مالی، تسلیحاتی و رسانه‌‌ای غرب از رژیم صهیونیستی، مقاومت مردمی وجود داشت که توانست این رژیم را به زانو درآورد.

تماس مقامات اروپایی با حزب الله جهت پایان جنگ

دبیرکل حزب‌الله افزود: ‌طی این جنگ یکی از سفارت‌های اروپایی برای یافتن راه حلی جهت پایان دادن به جنگ با «نواف الموسوی» مسؤول روابط بین‌الملل حزب الله تماس گرفته بود و گفته بود که نه اسرائیل، نه آمریکا و نه دنیا، هیچ یک خواهان تداوم جنگ نیستند فقط دولت لبنان می‌خواهد جنگ ادامه پیدا کند تا از این طریق حزب‌الله خلع سلاح شود.

به گزارش فارس، وی در مورد موشک‌هایی که حزب‌الله در این جنگ به سمت اسرائیل شلیک کرده بود، گفت: ما برای تأمین امنیت موشک‌هایمان تلاش زیادی کردیم و این موشک‌ها که به حیفا و سایر شهرهای صهیونیستی شلیک می‌شد، ساخت سوریه و ساخت بومی مقاومت بودند.

نصر الله بیان داشت: اگر جنگ جدیدی بر لبنان شروع شود، من یقین دارم که مقاومت پیروز خواهد شد؛ چرا که ما به قدرت خداوند ایمان داریم که می‌فرماید برای مقابله با دشمن تا می‌توانید خود را آماده کنید.

دبیرکل حزب‌الله همچنین اظهار داشت: برخی منکر پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه هستند در حالی که اسرائیل خود به شکست خود اعتراف کرد.

پس از جنگ 33 روزه از گرفتن قدرت در لبنان خودداری کردیم

وی در مورد شکست رژیم صهیونیستی در سال 2000 و خروج خفت بار آن از جنوب لبنان گفت که این شکست اولین پیروزی عرب‌ها در برابر اسرائیل بود ولی برخی در لبنان از این رویداد ناراحت هستند؛ چرا که این دولت اشغالگر شکست خورد و این افراد در لبنان و نیز در جهان عرب به این جنگ و شکست خوردن حزب‌الله حساب باز کرده بودند.

سید حسن نصر الله افزود: بعد از پیروزی در سال 2006 نخواستیم قدرت را در لبنان به دست بگیریم؛ چرا که این کار منجر شعله ور شدن جنگ داخلی در لبنان می‌شد. حزب‌الله در قبال این پیروزی از کسی در این دنیا چیزی نمی خواهد؛ چرا که تنها خداوند است که به ما پیروزی و هرچه که خواستیم عطا کرده است.

شایعات درباره شهادت فرزند سید حسن نصرالله

وی در واکنش به شایعات مربوط به نحوه شهادت پسرش گفت: برخی می‌گویند پسرم در نبرد شهید نشده است بلکه در یکی از کاباره‌های بیروت کشته شده است؛ این نوع اخبار در راستای جنگ رسانه‌ای علیه مقاومت صورت می گیرد تا اعتماد مردم به ما از بین برود و معنویات آن‌ها نابود شود.

دبیرکل جنبش حزب الله تاکید کرد که از مهمترین اعترافات صهیونیست ها این است که اگر ما بخواهیم حزب الله را شکست دهیم، این کار از طریق جنگ و رویارویی مستقیم ممکن نخواهد شد و جنگ با ایران هم فایده ای ندارد و از همین رو، آنها درصدد خارج کردن سوریه از محور مقاومت برآمدند.

سید حسن نصر الله در مورد نقش سوریه در حمایت از فلسطین و مقاومت اظهار داشت که این کشور تنها پلی از ایران برای مقاومت نبود، بلکه کیانی با رهبرانی بود که هرگز آرمان فلسطین را فراموش نکردند و گزینه مقاومت در برابر دشمن را انتخاب کردند و موشک‌هایی که مقاومت لبنان در جنگ 33 استفاده کرد، در کارخانه‌های نظامی سوریه ساخته شده بود و به دست مقاومت رسیده بود.

انزوای ایران از اهداف جنگ سوریه بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان درمورد جنگ سوریه نیز گفت که آنچه در سوریه امروز رخ می‌دهد، در انتقام از جنگ 33 روزه صورت می‌گیرد و ادامه آن جنگ است؛ چرا که در این جنگ، می‌خواستند مقاومت در سوریه، لبنان و فلسطین از بین برود و در نتیجه ایران منزوی شود و این همان طرح خاورمیانه جدیدی است که «کوندلیزا رایس» وزیر خارجه اسبق آمریکا از آن سخن گفته بود.

وی در مورد سخنرانی «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز بیان داشت که سخنرانی ترامپ «باراک اوباما» را در تنگنا قرار داد؛ چرا که وی را مجبور کرد به حمایت از داعش پایان دهد که اسرائیل با این کار مخالف است؛ چرا که در این صورت، عرصه برای مقاومت مهیا خواهد شد.

وی به جنگ با تروریست‌ها و صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت که جنگ با رژیم صهیونیستی جنگ اصلی بوده و جنگ حزب‌الله با تروریست‌ها جنگ نیابتی است.

بستن مرز ترکیه به روی تروریست ها سبب پیروزی حزب الله می شود

سید حسن نصرالله در مورد توانایی های ارتش سوریه نیز گفت که ارتش توانایی مقابله با تروریست‌ها در جرود عرسال را دارد، ولی برای این تصمیم سیاسی وجود ندارد و جبهه النصره در دولت لبنان هم‌پیمان‌هایی دارد.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند که شهدای ما در سوریه زیاد شده و ما نیروهای خود را از دست داده‌ایم، در حالی که دشمن اسرائیلی می‌گوید حزب‌الله در سوریه تجربه‌های زیادی به دست آورده است.
تکفیری‌ها، در طرح خود آینده‌ای برای منطقه ندارند و اگر داعش بخواهد دولت خود را به دنیا ارائه دهد آیا اهل تسنن و سایر ادیان خواهند توانست در این دولت به زنگی خود ادامه دهند؟

سید حسن نصر الله در واکنش به نقش ترکیه در بحران سوریه نیز تاکید کرد که جنگ سوریه جنگ بسیار بزرگی است و نیازمند این است که برخی کشورها در این باره تجدید نظر کنند و اگر ترکیه مرزهای خود را بر روی تروریست‌ها ببندد، حزب‌الله پیروزی‌ گسترده‌ای را به دست خواهد آورد.

دلم برای تروریست ها می سوزد

وی اظهار داشت: بنده دلم برای افراد مسلح در سوریه می‌سوزد؛‌چرا که آن‌ها گمراه شده و فریب خورده‌اند که آن‌ها در این کشور شریعت خداوند را اجرا می‌کنند؛ آمریکا داعش را ساخت و امروز هم آن را هدف قرار می‌دهد.

دبیرکل حزب الله در پایان گفت: در آغاز بحران سوریه گفتم که دشمنان مقاومت، افراد مسلح را از گوشه و کنار دنیا خواهند آورد و «بندر بن سلطان»  رییس سابق استخبارات عربستان، هنگامی که به مسکو رفت خواست «ولادیمیر پوتین» را قانع کند که همه داغستانی‌ها و چچنی‌ها و افراطی‌ها را به سوریه منتقل کند و با همه آن‌ها بجنگد و به او قول داد که احدی از آن‌ها به روسیه برنگردد؛ بندر بن سلطان انسان بی‌شرفی است که می‌خواهد آن‌ها را به سوریه بفرستد و بعد آن‌ها را بکشد./980/ب904/د

ارسال نظرات