۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۴۴۸۸۸۰
مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الائمه:

استاد نقش مهمی در تربیت طلبه انقلابی دارد

مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الائمه(ع) گفت: بی تردید تاثیرگذارترین و موفق‌ترین عامل در تربیت طلبه انقلابی استاد است.
طلاب خواهر
حوزه علمیه

غزالی، مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الائمه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش مدرسان حوزوی در تربیت طلاب تراز انقلاب، اظهار داشت: بی تردید تاثیرگذارترین و موفق‌ترین عامل در تربیت طلبه انقلابی استاد است.

وی افزود: استاد در شکل‌دهی به اندیشه و رفتار طلبه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است زیرا با نفس قدسی خود که بر آمده از تزکیه و تهذیب نفس است تحولی در روح و جان طلبه ایجاد می‌کند و او را به کمالی که رضای الهی است سوق می‌دهد و این مهم تنها با سلوک و اخلاص استاد میسر می‌شود.

غزالی با بیان اینکه استاد دریایی از معرفت است و می‌تواند عطش طلبه را نسبت به دانایی رفع کند، بیان داشت: استاد در کلاس درس، افزون بر اینکه طلبه را برای جهاد علمی آماده می‌کند بر تحکیم اعتقادات و باورهای زیرساختی او نیز تلاشی وافر دارد.

مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الائمه با اشاره به اینکه مباحث اخلاقی از ملزومات حوزه علمیه به شمار می‌رود، عنوان کرد: بی شک نمی‌توان تزکیه و تعلیم طلبه را از هم تفکیک کرد به همین دلیل استاد با طرح مباحث اخلاقی می‌تواند افزون بر انتقال علم خویش، تاثیر شگرفی در تربیت اخلاقی و معنوی طلبه داشته باشد.  

وی با اشاره به اینکه حوزه‌ علمیه اتاق فکر نظام است، گفت: حوزه علمیه در انقلاب اسلامی جایگاهی رفیع دارد به همین دلیل بیش‌ترین هجمه‌های دشمن به این نهاد مقدس مترتب می‌شود و یکی از آن امور، کم ارزش جلوه دادن دروس حوزوی نسبت به دروس کلاسیک و دانشگاهی در اذهان عمومی جامعه است.

غزالی ادامه داد: از دیگر آسیبهای موجود در جامعه عدم تعریف درست از عنوان طلبه است به همین دلیل لازم است که با تبلیغ و بیانات مختلف و یا با ارزشگذاری از سوی مراکز عالی این مهم به جایگاه اصلی خود باز گردد.

گفتنی است مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه ثامن الائمه همزمان با آغاز سال تحصیلی روز سه شنبه 23 شهریور با حضور اساتید و طلاب با برنامه‌‌های ویژه‌ای که از سوی معاونت فرهنگی ترتیب داده شده است برگزار می شود.

شایان ذکر است تعداد طلبه پذیرفته شده در سال تحصیلی جدید 35 نفر بوده و آموزش و تفسیر قرآن از مهمترین شاخصه‌های برنامه‌های فرهنگی این حوزه در سال آتی خواهد بود./302/813/ب1

ارسال نظرات