۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۰۳۴۷۱
مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی خبر داد؛

استقبال مساجد شیعه و سنی از طرح «هر مسجد یک‌ خانه»

استقبال مساجد شیعه و سنی از طرح «هر مسجد یک‌ خانه»
مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: مساجد شیعه و سنی استان از طرح «هر مسجد یک‌ خانه» که از سوی رییس سازمان بسیج مستضعفین مطرح‌شده است استقبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید محمد افشین فر، مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به حمایت مساجد شیعه و سنی استان از طرح «هر مسجد یک‌ خانه»، اظهار داشت: طرح «هر مسجد یک‌خانه» یک طرح مفید و ارزشمند برای کمک به سیل‌زدگان است.

وی افزود: مساجد همواره سرچشمه بسیاری از پویش‌های مردمی و حرکت‌های انقلابی و جهادی بوده و اکنون با حضور در کنار سیل‌زدگان همت و همدلی خود را به نمایش می‌گذارند.

حجت‌الاسلام افشین فر اضافه کرد: در طرح «هر مسجد یک‌ خانه» و در شرایطی که مردم دچار حوادث طبیعی شده‌اند هر مسجد تلاش می‌کند باهمت و همدلی آحاد مردم خانه‌ای را آباد کرده؛ تا به این طریق باری اندک از دوش هم‌وطنان سیل‌زده برداشته شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی وظیفه مسجد و مسجدی‌ها بیش از قبل است و باید از نیروهای متخصصی که وابسته به مساجد هستند به نحو احسن استفاده کنند.

حجت‌الاسلام افشین فر تصریح کرد: نیروهای متخصص می‌توانند متناسب با رشته تخصصی خود بسیاری از مشکلات مردم مناطق سیل‌زده را برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: مزیت مهم این طرح این است که فعالیت مساجد از بخش معنوی فراتر رفته و پویایی جدی در مساجد ایجاد می‌شود؛ به این طریق رابطه مردم و مساجد و همت و همدلی آن‌ها بیش‌ازپیش نمود پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام افشین فر افزود: در این طرح آحاد مردم با محوریت مساجد در تأمین یک‌خانه، هر بانک در ساخت، تعمیر و تجهیز یک مدرسه و هر کاسب در تأمین یک‌قلم کالای اساسی برای خانواده‌های سیل‌زده کمک می‌کنند

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: در استان خراسان شمالی نزدیک به 1500 مسجد شیعه و سنی وجود دارد که 200 مسجد در مناطق شهری و 1300 مسجد در مناطق روستایی هستند که از طرح «هر مسجد یک‌خانه» حمایت می‌کنند.

گفتنی است، طرح «جهاد همبستگی ملی» باهدف کمک به هم‌وطنان سیل‌زده کشور آغازشده و یک دعوت ملی از همه هم‌وطنان برای مشارکت و کمک در حل مشکلات مردم مناطق سیل‌زده است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات