۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۳
کد خبر: ۶۰۶۷۹۴
حجت الاسلام پورمحمدی:

ملت ایران در برابر دشمن تسلیم نمی شود | اعتماد عمومی جامعه نباید تضعیف شود

ملت ایران در برابر دشمن تسلیم نمی شود | اعتماد عمومی جامعه نباید تضعیف شود
دبیرکل جامعه روحانیت با بیان اینکه سرمایه اجتماعی کشور باید حفظ شود، گفت: واقع بینانه در فضای سیاسی حضور پیدا کنیم و مراقب باشیم اعتماد عمومی تضعیف نشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، نشست شورای مرکزی حزب «بیداری اسلامی» عصر چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۹۸ با حضور حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز و اعضای شورای مرکزی حزب بیداری اسلامی در محل بنیاد فرهنگی هفتم تیر برگزار شد.

رمضان دارای ابعاد سیاسی و اجتماعی است

حجت الاسلام پورمحمدی در بخش نخست سخنان خود، بیان داشت: ماه رمضان، فرصت بسیار خوبی برای خوب بودن است که می‌توان در آن به امر خودسازی پرداخت.

وی ادامه داد: در این ماه می‌توان در مسیر رشد و تکامل حرکت کرد و باید مومنین در این ماه از تمامی فرصت‌های ایجاد شده استفاده کنند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی تاکید کرد: سفره ماه رمضان سفره بیداری است. در سفره ماه رمضان کمال و لذت جاودان وجود دارد و افراد می‌توانند از این فرصت بهره کامل را ببرند.

وی درباره بُعد سیاسی ماه رمضان، گفت: ادعیه ماه مبارک رمضان و همچنین فریضه روزه مقولات اجتماعی هستند. در کنار این موضوع می‌توان مجموعه‌ای از خوبی‌ها که برای اجتماع آثار خوبی دارند را پیدا کرد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در خصوص دعای «افتتاح» در ماه رمضان بیان داشت: این دعا طبق اسناد معتبر منصوب به امام زمان (عج) است و همین موضوع این ماه را جذاب می‌کند که امام حی و حاضر دعای این ماه را بیان داشته اند.

وی ادامه داد: بدون شک یکی از سیاسی‌ترین و در عین حال اجتماعی‌ترین ادعیه، دعای افتتاح است. اگر در این دعای مهم توجه شود، مسائل بسیار مهمی را می‌توان یافت که ارزش تامل و تفکر فراوان دارد.

حجت الاسلام پورمحمدی تاکید کرد: دعای افتتاح به مقوله ظهور و حاکمیت حق توجه دارد. قطعا چنین مسأله‌ای را نیز می‌توان به عنوان یک مطالبه که همان ایجاد دولت حق است، در این دعای مهم یافت.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با ارائه پیشنهاد به اعضای حزب بیداری اسلامی، ابراز داشت: اعضای حزب بیداری اسلامی می‌توانند با توجه به آرمان ذکر شده در دعای افتتاح که استقرار دولت حق است، خود را به عنوان سرباز این مسیر بدانند و در این راه تلاش کنند؛ همه افراد جامعه باید تلاش کنند تا در مسیر استقرار دولت کریمه حق حرکت کنند.

لزوم نگرش ژرف به مسائل جهان

وی در ادامه این جلسه با تاکید بر لزوم شناخت اوضاع کنونی جهان و منطقه، ابراز داشت: باید به مسائل مختلف جهان با یک دید وسیع و ژرف نگاه کرد.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: رهبر انقلاب دیروز یک شوخی کردند و گفتند ترامپ گفته از وقتی از برجام بیرون آمدم هرجمعه در تهران تظاهرات است و آقا گفت اول که آخر هفته نبوده شنبه بوده بعد هم اینکه تهران نبوده و پاریس بوده این هم یک پیامی داشت.  

وی ادامه داد: شبکه‌های تحت تاثیر جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی یک جهش انسانی تمدنی و اخلاقی را در گستره جهانی رقم زده و این واضح است. این جدال عظیم هم که اتفاق افتاده به همین خاطر است. جمهوری اسلامی توانسته این عرصه را در نوردد.

وی با اشاره به جدال فلسطین و اسرائیل گفت: این جدال حق و باطل است. در اینجا باید تاریخ پیامبران را رصد کرد تا متوجه شد سنت تاریخی چیست.

وی با اشاره به گرانی‌ها در جامعه گفت: این مسائل در همه جوامع وجود داشته است. ما از این سختی‌هایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد باید با نگاه فراتاریخی به آن بنگریم. ما مشکلاتی در داخل داریم که ما را به فساد و ضعف مدیریت و... متهم می‌کنند بخشی از این‌ها واقعیت است باید جبران کنیم و آن بخشی از آن که دروغ است، باید از خود دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: در برابر آنچه هستیم باید یک تصویر واقعی ارائه دهیم. فکر کردیم چرا توریسم در ایران موفق نیست؟ آیا می‌خواهند برای ما فواید اقتصادی نداشته، باشد؟ خیر یک بخش آن داخلی است و بخش بزرگتر آن این است که رقیب ما می‌خواهد کسی ما را نبیند، چون هرکس از کشور ما بازدید کرده نظرش به ما عوض شده و به ما جذب شده اند حتی عده‌ای مُبلغ شده اند و سخت مقاله می‌نویسند و از فضای داخلی دفاع می‌کنند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: امروز مطمئنا مردم ما از نظر خوراک و رفاه از اروپا بهترند. امروز مردم ما در پنج شاخصه از جمله مصرف برق و آب و مصرف انرژی و شبکه حمل و نقل و خدمات آموزشی و بهداشتی و تغذیه کشاورزی و پروتئین نصابشان از اروپا بالاتر است. هرچند که ما اسراف هم داریم، اما رفاه است.

وی تصریح کرد: ترامپ فکر کرد اگر ما را تحریم کند مردم ما دستانشان بالا می‌رود. وقتی ایران می‌ایستد ونزوئلا و فلسطین و یمن می‌ایستد و وقتی ایران ایستادگی می‌کند؛ نخست وزیر عراق جلوی آمریکا می‌ایستد و این مدل ایران است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ابراز داشت: رسالت نخبگان امروز جامعه ما در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است. ما باید با آمار‌ها زندگی کنیم این آمار‌ها قدم به قدم تلاش یک ملت بزرگ است. برای امکانات کشور کار شده است با حرف زدن که ایجاد نشده است. باید مردم و به خصوص جوانان با دستاورد‌های ۴۰ سال اخیر آشنا شوند.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به مشکلات جامعه ازجمله گرانی و بیکاری گفت: باید برای این‌ها راه حل ایجاد کرد. کشوری که این همه ظرفیت دارد می‌تواند این مسائل را حل کند. تشکل‌ها و رسانه‌ها باید راهکار بدهند، رهبر انقلاب فرمودند که مردم نیز در کنار مسؤولان مسؤولیت دارند.

وی افزود: ما نیاز داریم واقع بینانه در فضای سیاسی حضور پیدا کنیم. اگر بنا باشد به مسیر تخریب یکدیگر برویم درنهایت این کار به تضعیف اعتماد عمومی می‌انجامد.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به رویکرد‌های جامعه روحانیت مبارز گفت: مسیر ما در جامعه روحانیت مبارز این است که دین، انقلاب و تمدن ایرانی و انقلاب اسلامی را که سرمایه اجتماعی ماست را احیا کنیم. اگر توانستیم به مشارکت فعال در انتخابات کمک کنیم حتما این کار می‌کنیم، اما ما اصل را بر این گذاشتیم که ما فکر می‌کنیم انتخابات یک جلوه‌ای از توان ملی است که باید اول توان ملی را رشد داد و به همین دلیل می‌خواهیم این ابعاد را پشتیبانی کنیم.

ارائه گزارش از سوی دبیرکل حزب بیداری اسلامی

گفتنی است، فرید شهاب ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان این نشست، با اشاره به جلسات حزب متبوع خود، بیان داشت: اعضای حزب بیداری اسلامی سال گذشته در شهر قم حضور یافتند و برخی از مراجع و همچنین شخصیتهای حوزوی دیدار کردند.

شهاب تاکید کرد: ما بر امر وحدت در جریان انقلابی و ولایی تاکید داریم و تلاش می‌کنیم با همین اصل در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری حضور پیدا کنیم.

لزوم توجه به جریان نخبگانی در انتخابات سال جاری

در بخش دیگری از این نشست علی شهاب الدین، معاون سیاسی حزب بیداری اسلامی، به ارائه نظرات خود در خصوص لزوم توجه بیشتر جریان اصولگرایی به جوانان و نخبگان، پرداخت./۸۵۶/پ200/ق

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات