۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۶۰۷۶۷۹
آیت الله طبرسی در دیدار مدیر عامل خبرگزاری رسا مطرح کرد؛

حرکت امروز خبرگزاری رسا مقدس و جهادی است | ضرورت تقویت فقه حکومتی در جامعه

حرکت امروز خبرگزاری رسا مقدس و جهادی است | ضرورت تقویت فقه حکومتی در جامعه
نماینده ولی فقیه در مازندران، تلاش های رسانه ای خبرگزاری رسا را حرکتی مقدس، جهادی قلمی، علمی و روشنگری دانست و بر ضرورت تقویت این رسانه حوزوی انقلابی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر عامل و جمعی از پرسنل خبرگزاری رسا در ساری، به اهمیت پرداختن به فقه حکومتی در شرایط امروز جامعه اشاره کرد و گفت: در موضوع فقه شخصی تلاش های گسترده ای در طول تاریخ صورت گرفته، اما به فقه حکومتی پرداخته نشده است.
 
وی با بیان این که اگر به فقه حکومتی نیز همانند صلاه، زکات و حج پرداخته می شد امروز دستمان پرتر بود، افزود: حوزه و فضلای آن امروز باید به صورت تخصصی به موضوع فقه حکومتی که جای آن در مسائل روز جامعه خالی است بپردازند.
 
آیت الله طبرسی با اشاره به این که امروز در مسائل روز جامعه نیازمند ورود جدی فقه هستیم، خاطرنشان کرد: در بخش هایی نظیر صداسیما، بانک، بیمه و بازار نیازمند بهره گیری از ظرفیت فقه هستیم که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز روحانیت در همه عرصه ها و صحنه ها حضوری پررنگ و اثرگذار دارد، گفت: در گذشته این حضور بسیار کمرنگ بود، اما امام راحل این سد را شکست و سیاست را وارد دیانت و دیانت را نیز وارد سیاست کرد.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که امام راحل یک مبتکر، فقیه نواندیش و احیا کننده ولایت فقیه بودند، افزود: امروز نیز مقام معظم رهبری در همه مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی اشراف کامل دارند و این نعمت بزرگی است که چنین رهبری داریم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تعدد رسانه ها در جهان، گفت: امروز بسیاری از رسانه ها از سوی دشمن علیه دین، روحانیت، انقلاب، رهبری، شهدا و دستاوردهای انقلاب به کار گرفته شده اند و می طلبد در چنین شرایطی خبرگزاری های انقلابی نظیر رسا برای دفاع از دین، انقلاب و روحانیت بیشتر تقویت شوند.
 
وی با بیان این که امروز این ارثیه ای که از شیخ صدوق تا امام راحل به دست ما رسیده است را باید با قلم، تبلیغ و عمل حفظ کنیم، تصریح کرد: همین حضور روحانیت در سیر اخیر موجب رفع شدن خیلی از بدبینی ها شده است.
 
آیت الله طبرسی با تأکید براین که خدمات حوزه و روحانیت باید بیشتر برجسته و به جامعه عرضه شود، خاطرنشان کرد: اگر این خدمات ارزشمند برای مردم بیان شود به طور حتم ماندگار شده و موجب روشن شدن بیشتر اذهان مردم می شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمنان تلاش می کنند تا مردم را از دامن روحانیت جدا کنند، گفت: به همین دلیل هر تهمتی را علیه روحانیت در جامعه بیان می کنند.
 
وی با اشاره به این که تمرکز امروز دشمن بر روی حوزه و روحانیت است، افزود: طلاب ما امروز با بصیرت و روشن هستند اما در نحوه انتقال مبانی با کمبود امکانات و ابزار مواجه هستیم که باید در این خصوص فکری اساسی شود.
 
آیت الله طبرسی با بیان این که رسانه های دلسوز نظام که تنها در جهت تقویت اسلام و انقلاب و همچنین پاک کردن تهمت و افترا از دامن پاک روحانیت تلاش می کنند باید مورد حمایت جدی قرار گیرند، گفت: امروز یک سرمایه عظیم علمی در حوزه های علمیه وجود دارد که باید این سرمایه علمی با حمایت های بیشتر به جامعه منتقل شود.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که در برابر هجمه های گسترده فرهنگی دشمن دست هایمان خالی است و نمی توانیم مقاصد خود را به جامعه منتقل کنیم، تصریح کرد: در این راستا نیازمند تقویت و حمایت رسانه های انقلابی و یا شبکه ای مستقل برای حوزه و روحانیت هستیم.
 
وی در ادامه سخنان خود از وضعیت امروز فضای مجازی انتقاد کرد و با بیان این که متأسفانه تعهد و قانونمندی در این فضا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید نظارت بر فضای مجازی به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی بیشتر شود.
 
آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به دوگانگی به وجود آمده در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که این گونه مسائل لطمه های بسیاری به انقلاب و طلاب حوزه می زند، گفت: وجود نگاه حزبی و گروهی در میان طلاب زیان و ضرر دارد و نباید چنین مسائلی وجود داشته باشد.
 
امام جمعه ساری همچنین با بیان این که کار امروز خبرگزاری رسا مقدس، جهادی قلمی، علمی و روشنگری است، خاطرنشان کرد: باید در این عرصه خطیری که قدم نهاده اید هماهنگ با هدایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری از سنگرهای تبلیغ و مرزهای عقیدتی دفاع و حراست کنید چون اگر عقب نشینی کنید دشمن پا را فراتر خواهد گذاشت./950/پ210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات