۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۱۶۸۷۴
آیت الله صدیقی:

هند رفتار خود را با مردم کشمیر اصلاح کند| پیشرفت دفاعی معجزه ولایت فقیه است

هند رفتار خود را با مردم کشمیر اصلاح کند| پیشرفت دفاعی معجزه ولایت فقیه است
امام جمعه موقت تهران صنعت دفاعی را از معجزات انقلاب و حاکمیت ولایت فقیه دانست و تأکید کرد که مسؤولان و مدیران کشور موانع رونق تولید را برطرف سازند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن گرامیداشت ایام مبارکه ماه ذی الحجه و با تبریک عید امامت و ولایت گفت: تردیدی نیست که «امامت» از سوی خداوند متعال مقرر شده است.

وی با بیان اینکه مسأله ولایت، «عهد الله» است، ادامه داد: عهد الله با شورا تعیین نمی شود، بلکه باید خود خداوند عهد خویش را معین و مقرر فرماید؛ خداوند متعال در آیات قرآن کریم فرموده است که «عهد من به ظالمان نمی رسد».

آیت الله صدیقی ابراز کرد: ولایت برای آن مقرر شده است تا علاوه بر زدوده شدن غبار از روی دین، کاروان بشریت با کاروان عالم امکان هماهنگ شود، بنابراین ولایت آمد تا دل های بشر را در یک زنجیره با یکدیگر پیوند دهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولایت معیار تشخیص «طیب و خبیث» است، تأکید کرد: با ولایت است که می توان منافقان و نفوذیان را شناسایی کرد؛ همه انبیای الهی از نور ولایت برخوردار بوده اند و رفتارهای معجزه آسایی که داشتند از مجرای ولایت به آن بزرگواران می رسید.

وی افزود: اگر در صدر اسلام در مسیر امامت و ولایت بدعت گذاری نمی شد، امروز شاهد این حجم از مشکلات در حکومت های شیعی نمی بودیم؛ اگر حکومت علوی پا برجا می ماند، امروز وضعیت شیعه بسیار برتر و والاتر از هم اکنون بود.

امام جمعه موقت تهران بر ضرورت گرامیداشت روز عید غدیر تأکید کرد و با بیان اینکه در این روز باید کاروان های شادی راه اندازی شود، گفت: بنیاد بین المللی غدیر چند سالی است که این مقوله را کلید زده و امروز باید آن را تقویت کنیم و به اطعام در روز عید غدیر توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش رسا، آیت الله صدیقی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به سالروز صنعت دفاعی گفت: «صنعت دفاعی» از معجزات انقلاب و حاکمیت ولایت فقیه است و ما در این زمینه حرکت های جهشی به سوی قله داشته و توانسته ایم ره صد ساله را در یک شب طی کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تحلیلگران دنیا گفته اند اسقاط پهپاد متجاوز آمریکایی با موشک ایرانی تمدن غرب را تحت الشعاع قرار داد، اظهار کرد: اسقاط پهپاد متجاوز و فوق پیشرفته آمریکایی با موشک ایرانی نشانگر تولد تمدن نوین اسلامی و افول تمدن غربی و استکباری است.

وی بیان کرد: امروز باید از مسؤولان دفاعی کشور دعوت شود تا در تریبون نماز جمعه حاضر شده و در زمینه دفاعی کشور گزارش هایی ارائه دهند و مردم کشور و منطقه را از پیشرفت های دفاعی ایران خوشحال و شادمان سازند.

آیت الله صدیقی با اشاره به دیدار هیأت انصارالله یمن یمن با رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: امروز مقاومت مردم یمن بدون کمک هیچ کشوری علیرغم همه مشکلاتی که استکبارگران ایجاد کرده اند در حال رسیدن به پیروزی  است؛ درگیری اماراتی ها و سعودی ها با یکدیگر و توطئه هایشان برای تجزیه یمن نشانه فرسودگی، عجز و بدبختی آنها است.

وی با بیان این که یمنی ها در مسیر مقاومت شهدای بزرگی مانند حسین بدرالدین دادند، گفت: پیروزی قطعی نصیب یمن خواهد شد و سعودی ها با سرافکندگی شکست می خورند.

امام جمعه موقت تهران همچنین به بحران کشمیر اشاره و تأکید کرد: توقع نمی رفت نخست وزیر هند خلاف قانون، عرف بین الملل و مصالح داخلی خودشان عمل کند؛ حرکت هند هم بر خلاف وجدان بشری و هم برخلاف بین الملل و قانون اساسی خودشان است؛ ما به دولت هند توصیه می کنیم در رفتار خود تجدید نظر کرده و از حرکات نادرست خود اعلام پشیمانی کند، زیرا ظلم ریشه و عاقبت ندارد.

وی با اشاره به وضعیت شیخ زکزاکی تصریح کرد: شیخ زکزاکی مظلوم و مقاوم و مبدأ خیزش جدید در آفریقا هم اکنون در بیمارستان هند بستری شده و گویا در آن جا هم به ایشان اجازه درمان نمی دهند؛ کدام حقوق بشر این اجازه را می دهد؟ حقوق بشر الحاد و استکبار و غرب اینگونه است و امروز وقت بیداری همه ملت ها است تا نسبت به چهره خبیث غربی ها و ایادی شان آگاه شوند.

آیت الله صدیقی در ادامه بر لزوم رفع موانع رونق تولید تأکید و بیان کرد: زیرساخت های رونق تولید باید به دست مدیران کشور فراهم شود؛ یکی از زیرساخت های لازم برای رونق تولید افزایش ارزش پول ملی و کاهش قیمت دلار است؛ این که می گویند قیمت دلار تثبیت شده، اشتباه است، زیرا قیمت دلار از 18 هزار تومان به حدود 10 هزار تومان رسیده است، در حالی که در یک دوران وقتی قیمت آن به 3 هزار تومان رسید همه معترض شده بودند.

وی به نابسامانی های موجود در زمینه صادرات کشور اشاره و اظهار کرد: قیمت دلار باید با نظر کارشناسان به تولید تزریق شود؛ امروز برخی پول های کسب شده از صادرات به کشور برنمی گردد و برخی دیگر نیز کارمایه قاچاق می شود؛ امیدورایم با شمشیر حقی که امروز در دست آیت الله رئیسی قرار گرفته، به مسائلی همچون فساد، مالیات، قاچاق، ارز و بروکراسی های اداری به صورت جهادگرانه سامان داده شود.

امام جمعه موقت تهران در پایان عظمت جایگاه برائت در حج را مورد توجه قرار داد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند برائت در حج به معنای بیزاری از همه بی رحمی ها، زشتی ها و فسادهای طواغیت هر زمان و ایستادگی در برابر زورگویی و ظلم مستکبران است؛ از دیدگاه ایشان برائت به معنای بیزاری از مظلوم کشی و فتنه گری به معنی تحریم کردن کانون های تروریسم همانند داعش و سایر گروهک های آمریکایی است./841/پ201/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات