۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۱۷۰۶۷
در هشتمین سال از طرح ضیافت علوی؛

۲۵۰ هزار پرس غذا در خوزستان پخت و توزیع می‌شود

۲۵۰ هزار پرس غذا در خوزستان پخت و توزیع می‌شود
حجت الاسلام فاطمی کیا گفت: در هشتمین سال از طرح ضیافت علوی، ۲۵۰ هزار پرس غذا در استان خوزستان پخت و توزیع می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام امین فاطمی کیا، دبیر طرح ضیافت علوی خوزستان، شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه هشتمین سال برگزاری طرح ضیافت علوی از لحاظ کمی و کیفی گسترش پیدا کرده است، عنوان داشت: حداقل آمار ما تا به امروز ۲۵۰ هزار پرس غذا در استان است که تا روز عید افزایش پیدا می‌کند.

دبیر طرح ضیافت علوی خوزستان با بیان اینکه در اهواز به تنهایی بیش از ۱۱۰ هزار پرس تهیه خواهد شد، خاطرنشان کرد: طرح ضیافت علوی کاملا مردمی و بدون وابستگی به کمک نهاد‌های دولتی است و بر این اساس هر پرس ۷ یا ۸ هزار تومان هزینه برمی دارد که با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد چقدر کمک‌های مردمی صورت گرفته است.

حجت الاسلام فاطمی کیا بیان داشت: گله ما از دولتی‌ها آن است که چرا به مکان‌هایی که در پخت همراه ما هستند با توجه به گرانی ها، گوشت تخصیص داده نشد تا به جای تلف شدن به مصرف مردم برسد.

وی ادامه داد: در طرح ضیافت علوی همه شرکت کنندگان از خیران و نیکوکاران تا عوامل اجرایی به صورت خودجوش و آتش به اختیار وارد شدند.

دبیر طرح ضیافت علوی خوزستان با بیان اینکه برخی‌ها در فضای مجازی پرداخت هزینه مبالغ را بجای پخت غذا برای نیازمندان مطرح کردند، افزود: نوع نگاه‌ها به مناسک دینی مطرح شده در روایات باید تغییر کند، در نگاه غیرعالمانه به مناسک دینی تصور بر آن است که هر منسکی در تاریخ و زمان خودش برگزار شود و قابل تسری به سایر زمان‌ها نیست، نمونه چنین نگاهی درباره واقعه کربلا است که بسیاری متصورند گریه فقط برای آن زمان می‌باشد.

حجت الاسلام فاطمی کیا اضافه کرد: نگاه دیگر به مناسک دینی از نوع نگاه تمدنی است به این معنا که تأثیرگذاری مناسک در همه زمان‌ها باید روی دهد، در زمینه اطعام غدیر نیز آغاز آن با امام حسن مجتبی (ع) بود که چنین اقدامی گویای عدم تخصص زمان محدود به چنین مسأله‌ای است.

وی عنوان داشت: ضیافت علوی یک حرکت تمدنی و سنتی است که جایگاه خود را به مرور زمان و در تمدن اسلامی نشان می‌دهد.

دبیر طرح ضیافت علوی خوزستان الگو بودن، حرکت جمعی منسجم برنامه ریزی شده و تبلور هنر مذهبی را ویژگی مناسک دینی برشمرد و گفت: نباید نگاه تاریخی محدود به زمان نسبت به مناسک دینی صورت بگیرد، در ضیافت علوی شاهد رویش‌های رسانه ای، حرکت آتش به اختیار جوان مؤمن انقلابی هستیم.

حجت الاسلام فاطمی کیا با بیان اینکه طرح ضیافت علوی بار دیگر بار دیگر ثابت کرد خوزستان بستر خیزش و رویش حرکت‌های ناب است، اظهار داشت: در طرح ضیافت علوی مخاطبان نه تنها فقیران و مستضعفان بلکه همه مؤمنان هستند؛ چرا که روایات بر اطعام مؤمنان دلالت دارند البته رویکرد ما مؤمنان کم برخورد و کم بضاعت خواهند بود./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات