۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۱۷۶۱۷
امام جمعه رشت:

مسؤولان برای هموارسازی مسیر رونق تولید در کشور تلاش کنند

مسؤولان برای هموارسازی مسیر رونق تولید در کشور تلاش کنند
امام جمعه رشت با بیان این که دولتمردان باید در جهت حمایت از تولید داخل تلاش بیشتری انجام دهند، گفت: تلاش مسؤولان باید هموارسازی مسیر رونق تولید در کشور باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به آغاز هفته دولت و دیدار اخیر هیأت دولت با مقام معظم رهبری گفت: مسؤولان باید رهنمود‌های مقام معظم رهبری را محور برنامه‌های خود قرار دهند.
 
وی به مسأله مهم رونق تولید کشور اشاره کرد و با بیان این که دولتمردان باید در جهت حمایت از تولید داخل تلاش بیشتری انجام دهند، افزود: تلاش مسؤولان باید هموارسازی مسیر رونق تولید در کشور باشد.
 
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که حمایت از رونق تولید باید در عمل دیده شود، خاطرنشان کرد: اگر از تولید کننده داخلی حمایت‌های لازم انجام شود، اقتصاد کشور در مسیر بهبود از شرایط فعلی حرکت خواهد کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی همچنین به مسأله اقتصاد مقاومتی و اهمیت توجه به آن اشاره کرد و گفت: اگر به این موضوع مهم توجه بیشتری می‌شد امروز بسیاری از مشکلات اقتصادی را شاهد نبودیم.
 
امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود بر ضرورت برخورد و مبارزه جدی و قانونی با فساد و رانت خواری در کشور تأکید کرد و گفت: نباید بگذاریم باند‌های فساد در سیستم اداری کشورمان که با خون پاک شهدا رشد کرده نفوذ کنند.
 
وی، نظارت مناسب بر عملکرد دستگاه‌ها از سوی نهاد‌های نظارتی نظیر مجلس را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید به جای ورود به بحث عزل و نصب‌ها که جزء وظایف آن‌ها هم نیست به رسالت نظارتی خود عمل کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، وابستگی و دل بستن به بیگانگان را سم مهلکی برای کشور دانست و گفت: هر جا دل به بیگانه بستیم فقیر شدیم و به جای دل بستن به دیگران باید از توان و ظرفیت داخلی برای رفع مشکلات کشور بهره گیریم.
 
وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت پاکدستی و ساده زیستی مسؤولان در نظام اسلامی تأکید کرد و افزود: باید نگاه انقلابی و مدیریت جهادی در همه مسؤولان کشورمان تقویت و نهادینه شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات