۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۲۴۹۰۳
حجت الاسلام تکیه ای خبر داد؛

فعالیت ۱۶ کانون تخصصی خادم یاری رضوی در استان قم | تمرکز بر خدمت به محرومان

فعالیت ۱۶ کانون تخصصی خادم یاری رضوی در استان قم | تمرکز بر خدمت به محرومان
مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در قم از فعالیت ۱۶ کانون تخصصی خادم یاری رضوی در استان قم خبرداد و گفت: محرومیت زدایی و رسیدگی به محرومان از فعالیتهای خادم یاران رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید باقر تکیه ای مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری آخر صفر گفت: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم با استعانت از سیره رضوی فعالیت های مختلفی را در سطح استان با همت 4 هزار خادم یار پیگیری می کند.

وی افزود: در زمینه فرهنگی در ایام مناسبت های مذهبی ایستگاه های صلواتی باب الرضا در مبادی ورودی و خروجی شهر قم مانند عوارضی و ایستگاه راه آهن برپا می شود که در این ایستگاه ها غرفه های سیره رضوی، محصولات فرهنگی، حجاب و عفاف و خدمت به زائران برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام تکیه ای برنامه ریزی برای روزهای سلام بر امام و چهارشنبه های رضوی را در دیگر برنامه های نمایندگی آستان قدس دانست و اظهار داشت: برنامه ریزی برای برگزاری جلسه زیارت امین الله در مساجد، دانشگاه ها و مدارس از جمله برنامه ها در سطح استان است.

وی ادامه داد: همایش و یادواره های تجلیل از خانواده های شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم به همراه تکریم و سرکشی به خانواده ها به صورت هفتگی از برنامه های کانون های خادم یاری به شمار می رود.

مسؤول نمایندگان آستان قدس رضوی در قم با بیان این که 16 کانون تخصصی خادم یاری فرهنگی در سطح استان قم تشکیل شده است، ابراز داشت: کانون های خانواده شهدا، تعلیم و تربیت، تبلیغ، خادم یاران مداح، خادم یاران بانوان و خانواده از جمله این کانون ها هستند.

وی عنوان کرد: فعالیت های تبلیغی خادم یاران مبلغ در طول سال به صورت جدی دنبال می شود و در حال حاضر 100 خادم یار طلبه و مبلغ برای خدمت رسانی تبلیغی به زائران امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام شده اند.

حجت الاسلام تکیه ای خاطرنشان کرد: در ماه های گذشته چندین گروه از خادم یاران خدمت رسان به مناطق سیل زده اعزام شدند و به مردم خدمت رسانی کردند، همچنین محرومیت زدایی و رسیدگی به محرومان و مستضعفان از کارهای مهم خادم یاران رضوی است.

وی اضافه کرد: اعطای تسهیلات اشتغال به بیش از 100 نفر متقاضی کارآفرینی، اعطای تسهیلات کمک هزینه جهیزیه به 200 زوج نیازمند و اعزام آن ها به مشهد مقدس و برنامه های آموزشی، انجام مشاوره حقوقی رایگان و مداوا و رسیدگی به بیماران نیازمند از دیگر فعالیت های خادم یاران در زمینه رسیدگی به محرومان است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد قمین
ارسال نظرات