۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۲۷۷۳۸
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت وگو با رسا:

ملت ایران هیچگاه مصالح نظام را فدا نمی‌کند | دولت به مردم اطمینان خاطر دهد

ملت ایران هیچگاه مصالح نظام را فدا نمی‌کند | دولت به مردم اطمینان خاطر دهد
نماینده خبرگان با بیان اینکه ملت ایران علیرغم کج سلیقگی برخی مسؤولان از نظام پشتیبانی خواهند کرد، گفت: آمریکا، صهیونیستها ومنافقان پشتیبان اغتشاشات هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حواشی و اغتشاشات اخیر در کشور در پی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین گفت: متأسفانه در پی اغتشاشات اخیر برخی اماکن عمومی و اموال مردم مورد تخریب قرار گرفت و به مجروح شدن و یا کشته شدن برخی افراد منجر شد که مایه تأثر و ناراحتی ما است.

وی با بیان اینکه درگیری و اغتشاش و ایجاد نا امنی در کشور مایه خوشحالی دشمنان نظام و ضد انقلاب ها است، اظهار داشت: قطعاً درگیری و آشوبگری کار مردم نیست و کسانی که علاقه مند به کشورشان بوده و پایبند به نظام هستند دست به ایجاد اغتشاش نمی زنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: اگرچه مردم معترض بوده و از تصمیمات نا بهنگام دولتمردان ناراحتی و نارضایتی دارند، اما هرگز برای اعتراض به افزایش بنزین دست به اغتشاش گری نمی زنند، بلکه همواره سعی دارند از راه های قانونی و منطقی مطالبات و اعتراضات خود را به دولتمردان اعلام کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه اغتشاشات و تخریب ها از سوی افراد شرور و مخالف مصالح کشور صورت می گیرد، عنوان کرد: کسانی که دست به تخریب بانک ها و اماکن و اموال عمومی می زنند مخالف پیشرفت کشور هستند؛ این افراد دغدغه خدمت به مردم را ندارند بلکه تنها به دنبال سوء استفاده از فضای ایجاد شده هستند تا فضای کشور را نا امن جلوه دهند و از طریق غارت اموال مردم سود کنند.

وی ضمن محکوم کردن اعمال اغتشاشگران و آشوبگران تأکید کرد: هرگز افرادی که معقول بوده و علاقه مند به پیشرفت کشور هستند دست به تخریب نمی زنند و صف خود را از آشوبگران جدا می کنند، همچنان که در شهرهایی همچون زنجان و تبریز مشاهده کردیم مردم وارد صحنه شدند و از اعمال آشوبگران اعلام انزجار کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم برای حفظ مصالح نظام حاضر هستند همه مشکلات را تحمل کنند، افزود: ممکن است مردمی که در راهپیمایی های مخالفت با اعمال آشوبگران نیز به گرانی بنزین و تصمیمات نا به هنگام مسؤولان معترض باشند، اما هیچگاه حاضر نیستند که مصالح کشور و نظام را از بین برده و آن را فدای ناراحتی خودشان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به اینکه مردم هیچوقت اسباب خوشحالی دشمنان نظام را فراهم نمی کنند، ابراز داشت: ملت شریف ایران هرگز کاری نمی کنند که زمینه سوء استفاده دشمنان نظام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی فراهم شود.

وی با بیان اینکه مردم ما هرگز راضی به خوشحالی بیگانگان نیستند، گفت: پشتیبان اغتشاشات اخیر در کشور آمریکا، رژیم صهیونیستی و منافقان بدتر از کفاری هستند که دستشان تا آرنج به خون جوانان کشورمان آلوده است و در کشتارها و ترورهای فراوانی دست داشته اند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از روند اجرای طرح افزایش قیمت بنزین از سوی دولتمردان تأکید کرد: دولتمردان باید پیش از اجرای این طرح مردم را در جریان کارها قرار می دادند؛ آقایان مدت ها بود که مصاحبه می کردند و می گفتند «تا آخر امسال گرانی بنزین نخواهیم داشت»، اما از طرف دیگر تصمیم خود را شبانه اجرا کردند، گویا می خواستند مردم را غافلگیر کنند.

وی ادامه داد: آیا عملکرد دولت در زمینه افزایش قیمت بنزین با شفافیت سازگار است؟ دولتمردان همیشه می گویند همه چیز باید شفاف باشد، حال چگونه است که تصمیماتی گرفته می شود، اما مردم در جریان آن قرار نگرفته و توجیه نمی شوند؟ اگر این تصمیمات به گونه ای اتخاذ می شد که مردم توجیه می شدند و یا گرانی بنزین به صورت تدریجی اتفاق می افتاد بدون شک این اتفاقات در کشور رقم نمی خورد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با انتقاد از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین در ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: دولت باید از چند سال گذشته طرح افزایش قیمت بنزین را به صورت تدریجی انجام می داد، اما این کار را نکرد؛ این که دولت در یک شب بدون آماده سازی زیرساخت های لازم دست به اجرای طرح افزایش قیمت بنزین کار درستی نیست؛ دولت باید زیرساخت های لازم را فراهم کرده و مبالغ یارانه را به حساب مردم واریز می کرد سپس دست به اجرای این طرح می زد.

وی با اشاره به اینکه دولتمردان باید مانع سرایت گرانی بنزین به سایر کالاها به ویژه کالاهای ضروری مردم شوند، گفت: دولت باید کنترل لازم را بر قیمت سایر کالاها داشته باشد، زیرا برخی افراد سودجو همواره درصدد آن هستند که از وضعیت به وجود آمده سوء استفاده کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز باید با کسانی که به دنبال سوء استفاده بوده و می خواهند اجناس را گران کنند قاطعانه برخورد شود، تأکید کرد: دولت باید ضمن جلب رضایت مردم سعی کند به آنها اطمینان خاطر دهد تا باور کنند مسؤولان با اجرای این طرح تعمدی برای ناراضی کردن مردم ندارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ملت ایران علیرغم کج سلیقگی برخی مسؤولان باز هم از نظام پشتیبانی خواهند کرد، یادآور شد: مردم با صبر، حوصله و مدارا از نظام پشتیبانی کرده و کاری نکنند دشمنان و منافقان از شرایط به وجود آمده خوشحال شوند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات