۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۲۴۵۱۷
امام جمعه شهرکرد:

برخی با نگاه متحجرانه به دنبال فاصله انداختن بین حوزه های علمیه و سیاست هستند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینكه برخی در تلاشند تا بین حوزه های علمیه و سیاست فاصله بیندازند، گفت: باید مراقب بود تا نگاه متحجرانه ای كه در سال های قبل از انقلاب اسلامی به حوزه های علمیه وجود داشت بر این مراكز حاكم نشود و نشاط سیاسی در این عرصه حفظ شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در ویژه برنامه تجلیل و تقدیر از استادان مركز تخصصی معصومیه(س) و مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهركرد افزود: اگر اسلام ناب این چنین در جهان نفوذ نكرده بود ما با تحریم ها، مشكلات و گرفتاری های متعدد مواجه نبودیم.


امام جمعه شهرکرد درباره درگیری ها و جنگ افروزی های دشمنان اسلام در منطقه، گفت: حضور آمریكا در منطقه و لشكركشی های آن به قصد آسیب زدن به ایران است و این امر نشان می دهد كه استكبار جهانی از ایران در هراس و وحشت است.


حجت الاسلام والمسلمین نكونام چالش‌هایی که استکبار برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کند را نقطه قوت دانست و گفت: دلیل این چالش‌ها نفوذ اسلام است و اگر اسلام ناب که اهل بیت(ع) پرچمدار آن هستند در دنیای بشریت نفوذ نکرده بود قطعا این چالش‌ها وجود نداشتند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اسلام با پیروزی انقلاب اسلامی ایران رشد و بالندگی بیشتری یافت، تصریح کرد: امام خمینی(ره) این مقصد را محقق کرد و اسلام را به مثابه یک رود خروشان به جریان انداخت و از دروازه‌های کشور عبور داد.

 

وی با تأكید بر تجهیز كشور برای مقابله با تهاجمات دشمن، تصریح كرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی عرصه خوبی برای تجهیز علمی، معنوی، اخلاقی و بصیرتی مردم فراهم شده و یكی از مهم ترین مراكزی كه این مهم را فراهم كرده، حوزه های علمیه است.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حوزه های علمیه باید خود را به بینش سیاسی، علمی و مسائل معرفتی و تهذیب تجهیز كنند و از این فرصت برای مقابله با چالش های ایجاده شده از سوی دشمن بهره گیری كنند.


این مقام مسؤول با بیان اینكه برخی در تلاشند تا بین حوزه های علمیه و سیاست فاصله بیندازند، اظهار داشت: باید مراقب بود تا نگاه متحجرانه ای كه در سال های قبل از انقلاب اسلامی به حوزه های علمیه وجود داشت بر این مراكز حاكم نشود و نشاط سیاسی در این عرصه حفظ شود.


رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح كرد: نگاه سیاسی مورد نظر اسلام پیروی از خط ولایت فقیه است چرا كه سیاستی كه دستمایه بازی های جناحی و حزبی شود، سیاست سالمی نیست.


رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تهذیب را عرصه دیگری برای تجهیز خواهران دانست و تصریح کرد: این عرصه شامل اخلاق، اصلاح، دور بودن از گناه، ملکوتی شدن و عفیف بودن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نكونام خاطرنشان کرد: عفت یک مقوله عام و روش انسان‌های زیرک است و یک طلبه باید در همه عرصه‌ها عفیف باشد چرا که انسان عفیف سبک‌بار است و منزلت بالایی دارد.

 

وی با بیان اینکه ماه رجب باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر کسی از ظرفیت‌های این ماه به خوبی استفاده کند، می‌تواند در عرصه‌های مختلف موفق باشد و اگر کسی از این ظرفیت‌ها به غفلت بگذرد خسارت است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری بر الگوگیری از این شخصیت عالم تأكید كرد و گفت: امید است تا طلاب با الگوگیری از این عالم برجسته بتوانند به تهذیب نفس و سایر ابزارهای انسان ساز مجهز شوند./9457/202/ب2

ارسال نظرات