۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۴۲۴۵۱۸
حجت الاسلام مومنی مطرح کرد؛

ثبات قدم شاخصه شیعیان و عشاق امام کاظم است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امام کاظم(ع) از شیعیان و مسلمانان راستین می خواهند که مَحبت به اهل بیت(ع) را در قلب فرزندان خود پرورش دهند، گفت: ثبات قدم شاخصه شیعیان و عشاق امام کاظم(ع) است.
حجت الاسلام سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی شامگاه امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امام کاظم(ع) ۱۰ سال پایانی عمر خود را در زندان بودند، گفت: در این مدت هارون امام کاظم (ع) را با شقی ترین انسان‌ها شکنجه می‌داد و سعی می‌کرد به هر شکلی که شده امام را از مسیر خدا پرستی و بندگی خدا برگرداند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) افزود: هارون برای اینکه امام کاظم(ع) را از سجده های طولانی و عبادت شبانه روزی خداوند غافل کند به یکی از زنان که به بدکاری مشهور بود دستور داد در زندان امام حاضر شده و امام را فریب دهد که این زن بدکاره زمانی که به زندان وارد شد به هر ترفندی که بود می‌خواست امام را فریب دهد اما امام کاظم(ع) آنچنان مشغول عبادت بود که حتی به این زن یک نگاه هم نکرد و این سجده و خضوع امام کاظم(ع) در برابر خداوند سرانجام زمینه هدایت زن بدکاره و استغفار او را فراهم کرد.

 

وی تصریح کرد: زندان هارون به حدی برای امام سخت و دشوار بود که امام کاظم(ع) در مناجات های خود از خداوند در خواست می‌کردند که ایشان را از شر تاریکی و سختی های زندان هارون نجات دهد.

 

حجت الاسلام مؤمنی ادامه داد: امام کاظم(ع) به حدی شیفته و مشتاق دیدار با خداوند بودند که تمام وقت خود را در زندان عبادت می‌کردند و عبادت ایشان به حدی بود که تمام زندانبان هایی که هارون برای شکنجه دادن امام می گمارد هر کدام بعد از مدتی شیعه امام می شدند.

 

وی با تأکید بر این که نگاه امام کاظم(ع) موجب رهایی انسان‌ها از گمراهی شده و زمینه هدایت آن‌ها را فراهم می کرد، گفت: امام کاظم(ع) باب الحوائج هستند و هر کس می‌خواهد فرزندان خود را از گمراهی و شرّ شیطان در امان نگه دارد باید طبق توصیه امام فرزندان خود را با مَحبت اهل بیت(ع) بزرگ کند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام کاظم(ع) پذیرش ولایت اهل بیت(ع) را مایه هدایت انسان‌ها و نجات مسلمانان می‌دانند و می‌فرمایند که هر کس از نعمت ولایت ما اهل بیت(ع) محروم باشد در زمره گمراهان و خاسران قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام مؤمنی اظهار کرد: امام کاظم(ع) ویژگی شیعیان خود را ثبات قدم عنوان می‌کنند و می‌فرمایند شیعه ما در مسیری که قرار می‌گیرد در آن مسیر ثبات قدم داشته و از راه خود برنمی گردد.

 

وی یادآورشد: در هنگام تشییع پیکر امام کاظم(ع) زمانی که هارون و هارونیان ادعا می‌کردند که امام کاظم (ع) به مرگ طبیعی از دنیا رفته است یکی از صحابه امام به امام نزدیک شد و گفت مرده و زنده امام فرقی ندارد و امام به خاطر مقام امامت در همه حال زنده است و به همین دلیل از امام پرسید که شما به مرگ طبیعی از دنیا رفته‌اید یا شما را به شهادت رسانده اند که لب‌های مبارک امام شروع به تکان خوردن کرد و ایشان سه بار فرمودند که مرا به شهادت رسانده اند./968/د102/ی

ارسال نظرات