۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۲۸۸۶۹
حجت الاسلام روحانی‌نژاد:

تبیین  ویژگی‌های ماه مبارک رمضان از وظایف مبلغان است

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ماه مبارک رمضان را یکی از الطاف الهی برای بندگان دانست و گفت: باید به خوبی ویژگی‌ها و فرصت‌های موجود در ماه مبارک رمضان از سوی مبلغان برای جامعه تبیین شود تا زمانی که از این ماه خارج می شویم خروجی خوبی را در جامعه شاهد باشیم و تأثیرات استفاده از برکات این ماه را به خوبی مشاهده کنیم.
حجت الاسلام روحانی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون امرو فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، بعداز ظهر امروز در نخستین همایش مبلغان خواهر استان اصفهان، ضمن تأکید بر لزوم مطالعه صحیفه سجادیه از سوی مبلغان، گفت: دعا کردن یکی از مهمترین ابزار و وسایل برای دستیابی انسان به درجات عالیه است.

 

حجت الاسلام روحانی‌نژاد صحیفه سجادیه را غریب و در غربت توصیف کرد و افزود: اهل بیت(ع) از طریق صحیفه سجادیه روش‌های دعا کردن، معارف دعا کردن و بسیاری از مسائلی معرفتی دین را به ما آموخته‌اند، دعا کردن از مسائل مهمی است که باید انسان در زندگی به آن توجه داشته باشد و این وظیفه مبلغان است که تلاش کنند تا این گنجینه گرانبها از غربت خارج شود.

 

وی با اشاره به فرازهایی از صحیفه سجادیه، پیرامون اهمیت ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: ماه رمضان فرصتی بسیار مهم است که در اختیار انسان قرار گرفته است، یکی از الطاف الهی که شامل حال بندگان شده است ماه مبارک رمضان است.

 

باید شاهد خروجی ماه رمضان در جامعه باشیم

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تبین ویژگی‌های ماه مبارک رمضان را از دیگر وظایف مهم و سازنده مبلغان دانست و اظهار کرد: باید به خوبی ویژگی‌ها و فرصت‌های موجود در ماه مبارک رمضان از سوی مبلغان برای جامعه تبیین شود تا زمانی که از این ماه خارج می شویم خروجی خوبی را در جامعه شاهد باشیم و تأثیرات استفاده از برکات این ماه را به خوبی مشاهده کنیم.

 

حجت الاسلام روحانی نژاد ماه مبارک رمضان را فرصتی برای پاک و طاهر شدن عنوان کرد و گفت: یکی از برکاتی که در ماه مبارک رمضان می‌توان به خوبی از ان استفاده کرد تهجد و شب زنده داری است، باید به نشر و ترویج معارف قرانی در ماهی که بهار قران است بپردازیم و بتوانیم از فرصت مهم و بسیار خوبی که در این ماه به ویژه در شب‌های قدر در اختیار داریم نهایت استفاده را برده و همه مبلغان باید تلاش کنند تا عملکرد آنها رضایت امام زمان(عج) را فراهم سازد.

 

جنگ فرهنگی بسیار سخت‌تر و مخرب‌تر از جنگ سخت است

وی با اشاره به تأثیر زنان در رشد فرهنگی جامعه و خانواده‌ها، اظهار کرد: در شرایط قرار داریم که جنگی سخت در زمینه فرهنگی شکل گرفته است، جنگی که بسیار از جنگ سخت شدیدتر، مخرب‌تر و سخت‌تر است، همه اقشار جامعه اعم از زنان و مردان باید در این عرصه آمادگی لازم را داشته باشند و وارد میدان شوند و نسبت به مسائل احساس مسؤولیت کنند.

 

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، از اعزام 50 هزار مبلغ برای ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: از میان این جمعیت حدود 6 هزار نفر مبلغ خواهر هستند که علیرغم وجود برخی محدودیت‌ها به خوبی در عرصه تبلیغ معارف دینی و نشر مکتب اهل بیت(ع) فعالیت می‌کنند و تلاش شده است تا بیشتر خواهران در شهرهای محل زندگی خود به تبلیغ بپردازند./202/1304/ب1

 

 

ارسال نظرات