۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۴۲۹۰۴۶
رهبر شیعیان بحرین:

جدایی دین از سیاست به معنای تخطئه رسول اکرم است

رهبر شیعیان بحرین در واکنش به اقدام پارلمان رژیم آل‎خلیه مبنی بر ممنوعیت عضویت روحانیان در تشکل‎های سیاسی گفت: جدایی دین از سیاست به معنای تخطئه رسول اکرم (ص) است.
شیخ عیسی قاسم

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، طی بیانیه به اقدام پارلمان رژیم آل خلیفه مبنی بر قانون ممنوعیت عضویت روحانیان و مبلغان دینی در تشکل‌های سیاسی واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) دولت اسلامی را تشکیل داد و معتقد بود که جمع بین دو مفهوم «جدایی دین از سیاست» و «برپایی دولت اسلامی» تمسخر دین اسلام و اهانت به خود ما است.

 

رهبر شیعیان بحرین از اعلام برخی کشورهای اسلامی مبنی بر جدایی دین از سیاست و وضع قوانین سختگیرانه و تحریم های شدید علیه کسانی که خواهان اصلاح سیاسی و حقوقی هستند به شدت انتقاد کرد و افزود: اصرار بر جدایی دین از سیاست به منزله تخطئه رسول اکرم (ص) است.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی رژیم آل سعود برای جدای دین از سیاست خاطرنشان کرد: وضع قوانین سختگیرانه علیه کسانی که در موضوع سیاست خواهان بازگشت به دین مبین اسلام  هستند و اصرار دارند که مسجد  از گفتمان سیاسی جدا نشود، اقدامی غیر صحیح و محکوم به شکست است.

 

گفتنی است که پارلمان رژیم آل خلیفه، اصلاحیه قانون تشکل های سیاسی مبنی بر ممنوعیت عضویت روحانیان و مبلغان و خطیبان دینی در تشکل‌های سیاسی را تصویب کرد.

 

بر اساس این قانون، اعضا و رهبران تشکل‌های سیاسی نباید از روحانیان، مبلغان و خطیبانی باشند که در کار موعظه گری و ارشاد ولو بدون گرفتن مزد مشغول هستند./994/ب902/ک

ارسال نظرات