۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۵۰۱۷۰۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

استراتژی ملت ایران در برابر زیاده خواهی های ‌آمریکا، ذلت و تسلیم نیست

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ادبیات دولتمردان آمریکایی بر مبنای زور، جنگ و زیاده خواهی استوار است، گفت: استراتژی ملت ایران در برابر زیاده خواهی های ‌آمریکا، ذلت و تسلیم نیست.
حجت الاسلام محمدی لائینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که خداوند متعال در قرآن به ما دستور می دهد در برابر دشمنان برای خود قدرت، ساز و برگ نظامی و نیرو آماده کنید، گفت: تقویت بنیه نظامی کشور برای مقابله با تهدیدات دشمنان حد و مرزی ندارد.

وی با بیان این که هر میزان قدرت دفاعی کشور تقویت شود دشمن از اهداف و برنامه های خود نسبت به نظام اسلامی عقب نشینی خواهد کرد، افزود: ضعف در قدرت دفاعی کشور موجب چیره شدن دشمنان بر کشورمان خواهد شد.

امام جمعه نکا با بیان این که تقویت قدرت دفاعی سفارش دینی است که باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: یکی از شاخص های عزت و اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدرت دفاعی کشورمان است که ترس و واهمه را در دل های دشمنان انقلاب اسلامی قرار داده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که دشمنان همه توان خود را برای کاهش قدرت دفاعی کشورمان به کار گرفتند، بیان داشت: اما با هوشیاری و مدیریت صحیح رهبر معظم انقلاب اسلامی این قدرت و توان لحظه ای کمرنگ نشد بلکه همواره تقویت شد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که دشمنان نظام و انقلاب اقتدار دفاعی ایران اسلامی را سد محکمی در برابر اهداف و برنامه های خود در منطقه و جهان می دانند، گفت: اگر این قدرت دفاعی را نداشتیم امروز بدخواهان انقلاب اسلامی نگاه دیگری به کشورمان داشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خداوند متعال به ما دستور داده تا در مقابل دشمن قوت و نیرو فراهم کنیم، تصریح کرد: فراهم کردن سازوکارهای نظامی ابزارهایی هستند که موجب حفظ کشور خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اسلام به هیچ عنوان دین جنگ و خشونت نیست بلکه دینی بر مبنای مهربانی و دوستی است، تصریح کرد: در طول تاریخ ثابت شده که مردم کشورمان ملتی جنگ طلب و جنگجو نبودند و هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از کشور بود.

وی با بیان این که برخی کشورها تنها استراتژی جنگ را در ادبیات دفاعی خود انتخاب کرده اند که آمریکا از جمله این کشورها است، گفت: آمریکا برای رسیدن به منافع ناحق خود به هر کشوری لشکر کشی می کند و آتش و خونریزی راه می اندازد.

امام جمعه نکا با اشاره به این که ادبیات دولتمردان آمریکایی بر مبنای زور، جنگ، خشونت و زیاده خواهی استوار است، تصریح کرد: امروز می بینیم در هر نقطه ای از این جهان اگر جنگ و خونریزی اتفاق می افتاد یک طرف ماجرا دستان شیطانی آمریکایی ها در میان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکایی ها کشوری جنگ طلب و جنگ افروز هستند، افزود: صدام در هشت سال دفاع مقدس نیز به تحریک و حمایت آمریکا و دیگر کشورهای غربی جنگ علیه کشورمان را آغاز کرد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که در چند دهه اخیر بیش از صد جنگ در کارنامه آمریکایی ها وجود دارد، گفت: همه بحران ها و مشکلات امروز خاورمیانه به دلیل سیاست های زیاده خواهانه آمریکایی ها در منطقه است.

مسؤول حوزه علمیه نکا، آمریکا را کشوری جنگ طلب و توطئه گر در جهان معرفی کرد و با بیان این که مهم ترین استراتژی سیاست خارجی آمریکایی ها جنگ و خونریزی در هر نقطه ای از جهان است، افزود: اگر امروز می بینیم آمریکا در برابر ملت ایران ناتوان است به دلیل قدرت ایمان مردم کشورمان و همچنین قدرت دفاعی ایران اسلامی است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که ملت بزرگ ایران هیچ گاه تسلیم زور و فشار نشده اند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در 38 سال گذشته در برابر همه فشارها، تحریم ها و تهدید های غرب به ویژه آمریکا با همه توان و اقتدار ایستاد و لحظه ای عقب نشینی نکرد.

امام جمعه نکا با اشاره به این که در این میان برخی ها استراتژی تسلیم در برابر قدرت ها را در پیش گرفته اند، گفت: این گونه کشورها همواره به دلیل ضعف دفاعی در برابر قدرت های دفاعی جهان نظیر آمریکا ذلیل بوده و حربی برای گفتن ندارند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این ک اسلام، استراتژی جنگ ندارد و مسلمانان نیز مردمانی جنگ طلب نبوده و نیستند، خاطرنشان کرد: اما ما هیچ گاه استراتژی تسلیم و ذلت را نیز در ادبیات دفاعی خودمان مد نظر نداشتیم و نخواهیم داشت و با همه توان و اقتدار از انقلاب، نظام و آرمان های این کشور دفاع خواهیم کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ وقت خدا اجازه نمی دهد در مقابل دشمن تسلیم و ذلیل شویم، گفت: هیأت منا الذله شعار محوری است که امام حسین(ع) و اسلام ناب به ملت ایران آموخت و همواره مورد توجه مردم کشورمان بوده است.

حجت الاسلام لائینی استراتژی بازدارندگی را سومین استراتژی دفاعی در برابر دشمنان عنوان کرد و گفت: این نوع استراتژی به این معنی است که باید با تقویت اقتدار دفاعی کشورمان از موجودیت، عزت، استقلال، دین و آب و خاک کشورمان در برابر هجمه های دشمنان حراست و پشتیبانی کنیم.

امام جمعه نکا با بیان این که قدرت دفاعی کشور با حضور گسترده و در صحنه مردم معنی پیدا می کند، گفت: اگر امروز می بینیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از یک عزت و اقتدار بین المللی در عرصه های گوناگون برخوردار است به دلیل حضور، وحدت و انسجام ملت بزرگ ایران در صحنه های مختلف است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، حضور در صحنه مردم را مهم ترین پشتوانه انقلاب و نظام اسلامی در صحنه های مختلف دانست و تصریح کرد: اگر همه کوه های کشورمان را به زاغه و انبار مهمات و تسلیحات تبدیل کنیم اما مردم در صحنه نباشد هیچ فایده ای برای کشورمان نخواهد داشت.

وی با بیان این که اگر وحدت و انسجام ملت ایران و همچنین قدرت دفاعی کشورمان نبود آمریکایی ها تاکنون به ایران اسلامی حمله می کردند، افزود: دولتمردان آمریکایی از این دو فاکتور مهم و تعیین کننده کشورمان هراسان هستند.

حجت الاسلام لائینی استراتژی بازدارندگی را بهترین و اثرگذارترین راهبرد در برابر توطئه دشمنان اسلام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران خواهان جنگ، تسلیم و ذلت نیست و نخواهد بود و همواره استراتژی بازدارندگی در برابر دشمن را دنبال می کند.

وی حضور در صحنه مردم به ویژه خلق حماسه سیاسی در پای صندوق های رأی را یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهای اقتدار کشورمان در عرصه های مختلف عنوان کرد و گفت: مشارکت حداکثری مردم کشورمان در انتخابات 29 اردیبهشت پشتوانه محکمی برای کشورمان در صحنه های بین المللی بوده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی در تریبون های مختلف به ایران اسلامی تهمت و افترای جنگ طلبی می زنند و این مسأله کذب محض است، گفت: ملت ایران ثابت کردند که هیچ گاه به دنبال جنگ نبوده و نیستند، اما استراتژی ما تسلیم و ذلت هم نیست،​ استراتژی ما، بازدارندگی است و یکی از این راه ها تقویت بنیه دفاعی کشورمان است./۱۳۱۷/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات