۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۱۱۴۶۲
مدیر حوزه علمیه هرسین:

اجرای احکام دینی از سوی دولت و ملت سبب محرومیت زدایی خواهد شد

مدیر حوزه علمیه هرسین گفت: مردم باید نسبت به انجام احکام دینی اهتمام ویژه داشته باشند و با پرداخت خمس، زکات، انفاق و اشاعه فرهنگ قرض الحسنه زمینه های فقرزدایی را ایجاد کنند.
مدیر حوزه علمیه هرسین

حجت الاسلام سید عبدالله قدمی مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: توزیع سرمایه در جهت فقر زدایی به درستی صورت نگرفته و این سبب فقیر شدن قشری از مردم خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین تصریح کرد: دولت و مردم با همدلی باید تمهیدات لازم را در جهت فقر زدایی بی اندیشند و همچون مکتب ائمه اطهار (ع) از فقرا و نیازمندان دستگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به وظایف مردم در جهت فقرزدایی خاطرنشان کرد: مردم باید نسبت به انجام احکام دینی اهتمام ویژه داشته باشند و با پرداخت خمس، زکات، انفاق و اشاعه فرهنگ قرض الحسنه زمینه های فقرزدایی را ایجاد کنند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: دولت نیز به نوبه خود باید زیربنا و زیرساخت های ایجاد کسب و کار را فراهم کرده تا کارآفرینان بتوانند قدمی در جهت تولید کالای ملی و اشتغال جوانان بردارند.

حجت الاسلام قدمی اظهار داشت: کم کاری و بی تفاوتی نسبت به مسأله فقرزدایی جامعه و نظام را با مشکلات حادی مواجه خواهد کرد بنابراین افزایش قشر فقیر جامعه نشان می دهد که دولت و ملت نسبت به این مهم بی توجه هستند.

امام جمعه موقت هرسین تأکید کرد: دولت باید تدابیری نسبت به شناسایی قشر ضعیف و محروم جامعه بی اندیشد و با حمایت سازمانها و ارگانهایی همچون بهزیستی درصدد محروم زدایی برآید.

این مسؤول با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی گفت: خوشبختانه این سازمان نسبت به مسأله فقرزدایی تلاش و جدیت لازم را دارد اما بودجه های کلان و کمک های مردمی باید سازمان دهی شده تا بتواند دردی از مشکلات فقرا و محرومان بگشاید.

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین مطرح کرد: طلاب و روحانیان نیز به نوبه خود وظیفه دارند که در منابر مردم را به پرداخت خمس، زکات و مسائل دینی تشویق کرده تا بواسطه این مهم فقر و محرومیت در جامعه ریشه کن شود.

حجت الاسلام قدمی در پایان ابراز داشت: در نظام اسلامی نباید نسبت به همنوعان بی تفاوت بوده بلکه با گره گشایی از مشکلات آنها جامعه را نسبت به هجمه های دشمنان و آسیبهای اجتماعی بیمه کرد./۳۰۲/۸۵۷/ب۱

ارسال نظرات