۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۰۰۰۰۸
مسؤول کانون فرهنگی مساجد گلستان:

155 کانون فرهنگی در مساجد گلستان فعال است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان، با اشاره به این که در حال حاضر 155 کانون فرهنگی در مساجد استان فعال است، گفت: تا پایان سال این رقم به 220 مورد افزایش خواهد یافت.
کانون هاي مساجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، مهدی بیکی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان، امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که کانون های فرهنگی هنری مساجد از 18 سال قبل در کشور تشکیل شده است، گفت: این کانون ها بر اساس سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تحرکات نرم دشمن که به آن عنوان تهاجم فرهنگی داده بودند، تشکیل شده است.

وی، با اشاره به این که از زمان تاسیس کانون های مساجد تا سال 84، دو هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعالیت می کرد، افزود: از سال 84 و روی کار آمدن دولت نهم، این تعداد به هشت هزار باب کانون رسیده است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان، با اشاره به کانون های تاسیس شده در استان، خاطرنشان کرد: تا سال 84، در استان 54 باب کانون فعالیت می کرد ولی از سال 84 تا ابتدای سال 89 به 155 کانون رسید و تا پایان سال به 220 کانون می رسد.

وی، بیش از 60درصد کانون های تاسیس شده را در روستاها دانست و گفت: با توجه به این که در روستاها کمتر کار فرهنگی انجام شده است، ولی با دست توانای روستاییان و نظارت های دبیرخانه، کانون های مساجد شکل گرفته اند و کارهای فرهنگی خوبی در روستاها انجام شده است.

بیکی، با اشاره به برنامه های دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان، افزود: با هماهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برنامه هایی با توجه به ظرفیت ها و توانایی های استان و کانون های استان انتخاب و تفاهم نامه امضاء می شود و دبیرخانه موظف به اجرای آنهاست.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با اشاره به تلاش دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف اعتقادات و باورهای دینی نسل از کانون های فرهنگی مساجد به عنوان پایگاهی برای ترویج باورهای دینی در نسل جوان دانست.

وی در پایان تاکید کرد: سعی می کنیم برنامه ها با فطرت انسان سازگار باشد و آیتم هایی چون زیبایی، عقلانیت، آمیختگی با علم و واقع گرایی را مد نظر داشته باشیم./950/پ202/ص
ارسال نظرات