۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۰۰۳۲۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

دفاع از اسلام و ولایت مهم‌ترین وظیفه مداحان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، دفاع از اسلام و ولایت را مهم‌ترین وظیفه مداحان دانست و گفت: حساسیت فعالیت این قشر وظیفه آنها را در برابر جامعه اسلامی سنگین‌تر می‌کند.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در دومین جلسه کانون مداحان استان در گرگان، دفاع از اسلام و ولایت را مهم‌ترین وظیفه مداحان دانست و گفت: حساسیت فعالیت این قشر وظیفه آنها را در برابر جامعه اسلامی سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان این که وظیفه مداحان افزایش معرفت واقعی مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: مداحان باید در جهت حفاظت از رسالت ائمه معصومین‌(ع) در جامعه بیشتر تلاش کنند. 

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به نقش مداحان در ترویج شعائر دینی در جامعه‌ افزود: مداحان به عنوان اقشار تأثیر‌گذار جامعه باید همه توان خود را برای رشد و تقویت باورهای دینی مردم به ویژه نسل جوان به کار گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که وظیفه مداحان افزایش معرفت واقعی مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: حفظ و تقویت رسالت ائمه معصومین از مسؤولیت‌های سنگین مداحان است که باید از سوی این قشر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام ولی نژاد با تأکید براین که مداحان باید مردم به ویژه جوانان را به سنت‌های اصیل و ناب اسلامی هدایت کنند، تصریح کرد: نسل امروز جامعه ما بیش از پیش نیازمند فرهنگ اصیل اسلامی هستند و این وظیفه مداحان را سنگین‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مداحان ظرفیت فرهنگ ارزشمند اسلامی هستند و باید مراقب و دقت در حمد و ستایش حضرت حق و اهل بیت‌(ع) باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، هنر مداحی را بسیار ارزشمند و پسندیده دانست و با تأکید بر حمایت از این هنرمندان دین‌مدار اظهار داشت: مداحانی که عمرشان را در نشر محبت اهل بیت(ع) می‌گذرانند باید در همه حال مورد حمایت قرار بگیرند.

حجت الاسلام ولی نژاد از مداحان خواست که با همسویی و همدلی بیشتر در جهت جذب مداحان و شاعران جوان و نوجوان مذهبی تلاش کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان اشاره کرد و با بیان این که باید با همه توان جلوی توطئه‌های شوم دشمنان ایستادگی کنیم، ادامه داد: مداحان باید با بصیرت و آگاهی نسل جوان را از نقشه های شوم دشمن آگاه کنند.

وی با بیان این که امروز رویکرد دشمنان در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تهاجم نرم‌افزاری است، بیان داشت: آنها با حمایت و پشتیبانی گسترده از فرقه‌های انحرافی و ضاله به دنبال ضربه‌زدن به ارزش‌های اسلامی هستند./950/پ202/س
ارسال نظرات