۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۳۹۹
استاد حوزه علمیه:

استکبار در وقایع منطقه نشان داد حامی قانون جنگل است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با انتقاد از برخورد دوگانه کشورهای غربی در برابر وقایع منطقه گفت: رفتار استکبار جهانی در لیبی و بحرین و دیگر کشورهای اسلامی نشان داد هیچ ارزشی برای انسان قائل نیست و حامی قانون جنگل است.
حمايت از مردم بحرين


حجت الاسلام علی عبدالهی، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: رفتار دوگانه کشورهای غربی در مسائل منطقه در چند ماه گذشته نشان داد که شعار دموکراسی، حقوق بشر، آزادی، احترام به اندیشه‌ها و دیگر شعارهایی که غرب آنها را چماقی بر سر ملت‌ها می کند دروغ‌های مدرنی برای پیشبرد اهداف استعمارگرایانه آنهاست.

وی ادامه داد: غرب بعد از حدود یک ماه از کشتار انقلابیون لیبی توسط حکومت قزافی در یک اقدام بسیار دیر و با برنامه‌ریزی قبلی با ایجاد منطقه پرواز ممنوع نخستین گام برای آغاز جنگ نفت و اشغال نظامی لیبی را برداشت و این کار را با نام حمایت از مردم انجام داد در حالی که همه می‌دادند این دست و پا زدن غرب تنها برای نفت است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: ایجاد منطقه پرواز ممنوع حربه ای برای مقابله با مردم و اهرم فشاری بر حکومت‌های پس از انقلاب است چرا که در عراق نیز این اتفاق در زمان صدام افتاد و با وجود اینکه اکنون حکومتی مردمی در این کشور روی کار است اما هنوز این ممنوعیت برداشته نشده تا فشاری باشد بر حکومت مردمی عراق.

وی ادامه داد: غرب با مشاهده نشانه‌های پیروزی مردم در لیبی با دست‌پاچگی منطقه پرواز ممنوع را تصویب و حمله نظامی خود را آغاز کرد تا انقلاب مردم لیبی را کنترل و به انحراف بکشد.

این پژوهشگر حوزه علمیه جنایات دولت سعودی در بحرین را بسیار ددمنشانه توصیف کرد و گفت: در بحرین به زخمی‌ها و حتی مراکز نظامی هم رحم نمی‌شود و قتل عام مردم با چراغ سبز آمریکا و ددمنشی سعودیان خداگریز انجام می‌شود لکن آب از آب تکان نمی خورد و گویا هیچ حقی پایمال نمی‌شود و در نتیجه صدایی از هیچ یک از دروغ‌گویان مستکبر عالم درنمی‌آید.

وی سران کشورهای غربی را هزاران بار بدتر از هیتلر دانست و بیان داشت: فرق اوباما، سارکوزی، کامرون، مرکل و ... با هیتلر تنها در نداشتن لباس نظامی است وگرنه همان افکار و عقاید و ددمنشی بلکه درجات بالاتری از آن در وجود مستکبران کنونی جریان دارد.

وی گفت: رفتار استکبار جهانی در لیبی و بحرین و دیگر کشورهای اسلامی نشان داد هیچ ارزشی برای انسان قائل نیست و حامی قانون جنگل است، تنها به منافع خود می اندیشد و برای رسیدن به منافع از هیچ جنایتی فروگذار نیست./916/ت302/ع

ارسال نظرات