۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۱۰۳۸۳۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

اندیشه‌های شهید مطهری بستر تحقق سیاست‌های نهضت امام را فراهم کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید بر این که شهید مطهری با مجاهدت فکری و معرفی جریان اسلام ناب و ولایی، دیگر مکاتب منحرف و مدعی آن دوران را به چالش کشاند، خاطرنشان کرد: آن روحانی وفادار به انقلاب با طرح اندیشه های ناب اسلامی بسترهای لازم برای تحقق سیاست های نهضت امام راحل را فراهم کرد.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان



حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، اندیشه های متعالی استاد شهید مطهری را مبنای نهادهای دینی و فرهنگی کشور دانست و گفت: آراء و افکار این استاد فرزانه مورد توجه بسیاری از اسلام شناسان قرار گرفته است.

وی با بیان این که شهید مطهری از سرمایه های عظیم و طلایه‌داران جریان فکری حضرت امام خمینی(ره) در فرآیند انقلاب اسلامی به شمار می رفت، خاطرنشان کرد: استاد شهید یکی از یاران باوفای بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی بود و در راه دفاع از ولایت هیچ گاه عقب نشینی نکرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که استاد شهید مطهری دردوران اوج تفکرات التقاطی و انحرافی با خلق اندیشه های آگاهی بخش و بیدادگر در برابر گروه های منحرف آن دوران با شجاعت ایستادگی کرد، بیان داشت: این روحانی مبارز انقلابی هیچ گاه در برابر انحراف های آن دوران کوتاه نمی آمد.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که استاد شهید مطهری، اسلام ناب را در دوران فعالیت گسترده افکار منحرف به جامعه جهانی ارائه داد، گفت: ایشان یک اسلام شناس به معنای واقعی بود و دراین راه همه توان خود را به کار گرفت.

وی با تأکید براین که شهید مطهری با مجاهدت فکری و معرفی جریان اسلام ناب و ولایی دیگر مکاتب منحرف و مدعی آن دوران را به چالش کشاند، خاطرنشان کرد: آن روحانی وفادار به انقلاب با طرح اندیشه های ناب اسلامی بسترهای لازم برای تحقق سیاست های نهضت امام راحل را فراهم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که شهید مطهری استوانه فکری انقلاب اسلامی ایران به شمار می رفت، افزود: آراء و افکار تعالی این مبارز انقلابی سد محکمی در برابر فعالیت های گروه های منحرف و التقاطی آن دوران بود.

وی خاطرنشان کرد: استاد مطهری با مشکلات جامعه آشنا بود و در دانشگاه و مجامع مختلف با جوانان ارتباط داشت و با قلم بسیار روان و جذاب خود توانست بخش عظیمی از جوانان را به سمت معارف دینی سوق دهد.

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که شهید مطهری در راه دفاع از ولایت از هیچ کوششی فروگذار نکرد، بیان داشت: ایشان همیشه در مسیر ولایت فقیه و تبعیت از بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی ثابت قدم بود و هرگز از این مسیر منحرف نشد.

وی با بیان این که در دوران اوج گروه ای الحادی، برخی از این گروه های منحرف با القاء اندیشه های التقاطی خود در سطح جامعه تلاش می کردند نسل جوان جامعه را نسبت به اسلام و روحانیت شیعه دور کنند، تصریح کرد: اما استاد شهید مطهری با طرح اندیشه های ناب اسلامی و تبیین آن برای عموم جامعه همه افکار و طرح های منحرفانه آنها را به چالش کشاند که این یکی ازخدمات مهم این روحانی والامقام بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که آثار و اندیشه های استاد شهید مطهری برای همه دوران قابل استفاده و بهره برداری است، گفت: طلاب و دانشجویان باید برای درک عمیق از اسلام ناب و اندیشه متعالی اسلامی به تألیفات این استاد شهید مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: شهید مطهری زمان و جامعه را شناخت و با توجه به شرایط موجود کار و فعالیت کرد و خدمات ارزنده ای را از خود به جای گذاشت.

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به نقش والا و ارزشمند شهید مطهری در ابعاد علمی و دینی گفت: اندیشه های شهید مطهری همچنان زنده و پویا است و این نشان از جایگاه علمی این روحانی ارزشمند دارد.

وی با بیان این که شهید مطهری محتوای کتب خود را علمی و در سطح بالا ارایه داد و این رمز موفقیت و حفظ آثار این شهید معلم است، ادامه داد: امروز معلمان و اساتید جامعه اسلامی باید بیشتر به آثار این استاد گرانقدر مراجعه کنند./950/پ202/ع

ارسال نظرات