۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۶۵۲
همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر؛

گردهمایی بزرگ فاتحان خرمشهر برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول یادواره شهدای خرمشهر، از برگزاری گردهمایی بزرگ فاتحان خرمشهر همزمان با سالروز آزادسازی اسوه مقاومت در این شهرستان خبر داد.
خرمشهر
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، محمد سبزغلامی، مسؤول یادواره شهدای خرمشهر، صبح امروز در جمع خبرنگاران، با بیان این که همه وظیفه دارند رشادت‌ها و دلاورمردی‌های جوانان این مرز و بوم را در هشت سال دفاع مقدس را گرامی بدارند، اظهار داشت: امسال نیز همچون سال گذشته همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر فاتحان و رزمندگان عملیات بیت‌المقدس گرد هم می‌آیند و به روایت‌گری و خاطره‌گویی می‌پردازند.

مسؤول یادواره شهدای خرمشهر با اشاره به اهمیت زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس افزود: آشنایی نسل جوان با اهداف و آرمان‌های شهدا و همچنین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان از اهداف برگزاری گردهمایی فاتحان خرمشهر قهرمان است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یادواره شهدای ورزشکار و گردهمایی پیشکسوتان ورزشی خرمشهر نیز با حضور رزمندگان خرمشهری سراسر کشور و ورزشکاران پیشکسوت خرمشهری نیز همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد.

سبزغلامی با بیان این که این یادواره با همکاری سپاه خوزستان، سپاه خرمشهر و قرارگاه جنوب در سالن خلیج فارس این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: خرمشهر در دوران دفاع مقدس 18 شهید ورزشکار و تعدادی جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

مسؤول یادواره شهدای خرمشهر اضافه کرد: بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باتوجه به جنگ نرم دشمنان باید از سرمایه‌های فرهنگی و حماسی ایران اسلامی به‌منظور آگاهی جوانان از آرمان‌های الهی آن بزرگمردان استفاده کرد.

وی اظهار داشت: امسال با همکاری مسؤولان سه عنوان کتاب با موضوعات « شهدای مقاومت 45 روزه خرمشهر»، « پیشکسوتان ورزشی خرمشهر از سال 1330 به بعد» و « شهدای مقاومت 18 ماهه» منتشر خواهد شد؛ اطلاعات، زندگینامه و عکس‌های شهدا گردآوری شده و تاکنون جلسات متعددی به‌منظور اتخاذ تدابیر لازم برای انتشار این کتاب‌ها با مسؤولان برگزار کرده‌ایم؛ در حال حاضر بنیاد شهید استان خوزستان و تربیت بدنی استان خوزستان قول‌های مساعدی برای همکاری به‌منظور انتشار این کتاب‌ها داده‌اند.

مسؤول یادواره شهدای خرمشهر ادامه داد: امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان و حمایت سازمان‌ها بتوانیم در سالروز آزادسازی خرمشهر این سه کتاب ارزشمند را به چاپ برسانیم؛ یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس باید در طول سال گرامی‌ داشته شود و برگزاری یادواره‌ها نیز با نوآوری و خلاقیت به‌صورت مستمر تداوم یابد.

سبزغلامی با اشاره به اینکه دشمن تمام توان خود را برای راه‌اندازی جنگ نرم به‌کار بسته گفت: با برگزاری یادواره‌ها، نشر فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین آشنایی جوانان با رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس می‌توانیم در زمینه مقابله با توطئه‌های دشمنان گام‌های بلندی برداریم./9455/د102/ص
ارسال نظرات