۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۰۴۸۲۶
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

سنجیدن شاخص‌ها براساس ارزش‌ها راه تحول در حوزه‌ علمیه است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه، اگر بخواهیم حوزه‌ها را متحول کرده و با شاخص‌های قبلی این حوزه‌ها را بسنجیم تحول معنا نمی‌دهد.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه، امروز در نشست سراسری مسؤولان و مدیران سفیران هدایت، با تأکید بر اهمیت تحول در حوزه‌های علمیه، اشکال‌تراشی‌های برخی در این مسیر را صحیح ندانست.
 
وی با بیان این‌که ایجاد تحول در چارچوب‌‌های حوزه‌ کار بسیار سختی است، افزود: زمانی که مقام معظم رهبری از تغییر متون در حوزه صحبت کردند، یکی از بزرگان سخنرانی کرد و گفت «اگر معالم از حوزه برداشته شود، حوزه دگرگون و نابود می‌شود».
 
حجت‌الاسلام نبوی با بیان این‌که اگر بخواهیم حوزه‌ها را متحول کرده و با شاخص‌های قبلی این حوزه‌ها را بسنجیم تحول معنا نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: سنجیدن با شاخص‌های قدیم و هر نوع حرکت نو را محکوم کردن صحیح نیست.
 
وی سنجیدن شاخص‌ها براساس ارزش‌ها را در مسیر تحول ضروری دانست و با اشاره به تردیدها، شک‌ها و شبهه‌های فراوان در این مسیر، اظهار داشت: اگر بخواهیم در مسیر تحول قدمی برداریم، برخی که درباره تحول فقط سخنرانی می‌کنند، ما را با مشکل روبه رو می کنند.
 
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان این‌که برخی در برابر هر تغییر حوزه به شدت واکنش نشان می‌دهند، تصریح کرد: این افراد به آن سبب پیرامون تحول در حوزه‌های علمیه سخنرانی می‌کنند که مقام معظم رهبری بر این امر تأکید دارند و بارها به آن اشاره فرموده‌اند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه تقاضای تأسیس 51 مدرسه سفیران هدایت در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: اگر برای تأسیس 40 مدرسه سفیران هدایت، مجوز صادر شود، نیمی از مدارس کل کشور تأمین خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام نبوی همچنین تشکیل مدیریت‌های استانی و تعامل با مدیریت‌ها را ضروری دانست و اظهار داشت: با تشکیل مدیریت‌های استانی، معاونان استانی تحت نظارت مدیر مرکز مدیریت استانی قرار خواهند گرفت.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های فراوان وهابیان و حوزه‌های وابسته به آنان در برابر تشیع و حوزه‌های شیعی، تصریح کرد: حوزه‌های شیعی باید در جریان‌های جاری بر روی پای خود ایستاده و در برابر این هجمه‌ها مقاومت کنند.
 
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه به دغدغه مقام معظم رهبری درباره زمان آموزش در سفیران هدایت اشاره کرد و ابراز داشت: برای برطرف شدن دغدغه رهبر معظم انقلاب، چهار پیشنهاد به شورای عالی حوزه‌های علمیه ارائه شده است.
 
وی با بیان این‌که قرار شده اعضای شورای عالی حوزه درباره این پیشنهادها تأمل کنند، گفت: اگر پیشنهادهای ارائه شده به تصویب این شورا برسد، گام مؤثری برای بهبود و افزایش کیفیت حوزه‌های سفیران برداشته می‌شود. /920/پ202/س
ارسال نظرات