۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۰۵۱۱۳

نخستین دوره آموزشی حکمت وعرفان اسلامی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره آموزشی حکمت و عرفان اسلامی، گرایش عرفان و شریعت در راستای حمایت از رساله های سطح چهار حوزه در مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) برگزار می گردد.
نخستین دوره آموزشی حکمت وعرفان اسلامی برگزار می‌شود
به گزار ش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی معاونت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به تاریخچه ی تشکیل موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، اظهارداشت: این موسسه در جهت اهداف و بیانیه ی ماموریت دفتر تبلیغات اسلامی با عنوان مرکز تخصصی تاریخ اسلام وسپس مرکز علوم اسلامی از سال 1381 فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اهداف تشکیل این موسسه افزود: تربیت عناصر علمی و توانمند برای پاسخگویی به نیازهای علمی جامعه اسلامی و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت های علمی و پژوهشی و تربیت پژوهنده در علوم حوزوی و برخی از گرایش های علوم انسانی از جمله اهداف این موسسه است.

رییس موسسه آموزش عالی عالی امام رضا(ع) گفت: افزایش توانمندی طلاب برای انجام دادن وظایف دینی، آمادگی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته های این موسسه ، از دیگراهداف این موسسه است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های این موسسه ، دوره های حمایت از رساله های حوزوی را مد نظر قرار داد و خاطرنشان کرد: این موسسه حوزوی تا کنون در راستای حمایت از رساله های سطح چهار حوزه اقدامات ارزشمندی انجام داده و در حال حاضر نیز جهت برگزاری اولین دوره آموزشی حکمت وعرفان اسلامی « گرایش عرفان و شریعت» ثبت نام می نماید.

حجت الاسلام رحیمیان با بیان این مطلب که حکمت و عرفان اسلامی از جمله علوم فاخری است که در درون حوزه ها بخصوص حوز ه های شیعی رشد یافته و بالنده شده ودر تبیین معارف بلند معنوی اسلام و نیز پاسخگویی به مسائل فکری و عقیدتی نقش ویژه ای دارد، تصریح کرد: زمینه سازی برای تربیت و آموزش محققان و دانشوران مسلط و دارای توانمندی های معیار جهت پژوهشهای کاربردی در چند حوزه تخصصی از گرایش اجتماعی؛مهندسی فرهنگی؛سبک زندگی؛ تربیت اخلاقی؛الهیات کاربردی و جنبش های معنوی نوپدید،زمینه سازی جهت کادر علمی لازم جهت آموزش های تخصصی در گرایش های پیش گفته؛زمینه سازی جهت تأسیس رشته های تخصصی از نوع گرایش های اجتماعی،فراهم آوردن شرائط جهت تربیت کارشناسان مهندسی و معماری فرهنگی با کارائی های اخلاقی و معنوی جهت برنامه ریزی های خرد و کلان ومدیریت مراکز فرهنگی داخل و خارج کشور و بررسی تحلیلی دیدگاه ها و مبانی حکمی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ناظر به تحولات کلان اجتماعی؛ از جمله اهداف راه اندازی این رشته می باشد.

وی اتمام تمهید القواعد و اشتغال به تحصیل کتابهای اشارات واسفار را از جمله شرایط اختصاصی ورود به این دوره عنوان کرد و گفت:داشتن مجوز تدوین رساله سطح4 از مرکز مدیریت حوزه های علمیه، عدم اشتغال به فعالیتهایی که با دوره آموزشی منافات دارد، قبولی در مصاحبه علمی وتعهد حضور در دورة و گذراندن حداقل 18 واحد آموزشی از جمله شرایط عمومی پذیرش این دوره می باشد.

قائم مقام معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی،استفاده از اساتید فاضل جهت تدریس، راهنمایی و مشاوره،سامان دادن به رساله ها در جهت تأمین نیاز های معرفتی در حوزه حکمت و عرفان اسلامی، چاپ رساله های برتر،تأمین منابع کتابخانه ای و اینترنتی و پرداخت کمک هزینه تحصیلی مناسب را از جمله امتیازات این دوره عنوان کرد.

وی زمان ثبت نام این دوره را از بیست وهشتم اردیبهشت ماه تا هشتم خردادماه سال جاری (صبح ها از ساعت 12 – 9 و بعد از ظهر ها 20 – 16 ) عنوان کرد و ادامه داد: علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به خیابان شهید فاطمی(دور شهر)- کوچه اول- جنب بنیاد شهید انقلاب اسلامی ، ساختمان دفتر تبلیغات اسلامی حوزة علمیه قم مراجعه فرمایند. /901/د102/ص
ارسال نظرات