۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۰۷۰۴۱
آیت الله طبرسی:

پویایی و بالندگی امروز کشور را مدیون مجاهدت امام راحل هستیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مراسم معنوی اعتکاف به کلی فراموش شده بود، گفت: اما نهضت عظیم امام راحل که احیاگر ارزش های ناب اسلامی بود این سنت حسنه اسلامی را دوباره زنده کرد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در بازدید از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مساجد ساری، با‌ بیان این که مراسم معنوی اعتکاف دوره کوتاه مدت خودسازی و رفع بدی‌ها است، گفت: اعتکاف نبردی با غرور، غفلت، رفع عیوب و خودمداری بوده و فرصتی برای عبادت و بریدن از دنیا است.

وی با بیان این که اعتکاف، تلاش و کوششی است تا انسان گرفتار مسائل روزمرگی از فضای دل مشغولی هایش بیرون آید و به سوی خدای خویش رجعت کند، یادآور شد: اعتکاف گریز از لذت جویی و هرگونه لذت ها و بریدن و دوری جستن از دنیا و رسیدن به معبود است.

امام جمعه ساری با بیان این که انسان خداجوی در جستجوی فرصتی برای قرب خداوند است، بیان داشت: انسان خود را به جریان عظیم اعتکاف می افکند تا رضایت پروردگارش را حاصل کند و در این ایام روحانی از دنیا بریده به حریم امن مسجد که خانه خدا است پناه برده و کلامی غیر از ادعیه و نماز و قرآن بر زبانش جاری نمی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اهمیت عبادت در خودسازی و تذهیب نفس انسان، گفت: اعتکاف در ادیان مختلف و به اشکال متنوع وجود داشته است و در دین اسلام نیز به شکل کامل تر در ایام البیض (در ماه رجب) برگزار می شود.

آیت الله طبرسی با تشکر از مسؤولان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: خوشبختانه این سنت حسنه اسلامی هر سال با شکوه و عظمت خاصی در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان ساری در حال برگزاری است.

وی با اشاره به این که ماه رجب مقدمه ای برای ماه های شعبان و رمضان است، افزود: این ماه پر فضیلت در برخی از روایات نیز با عنوان شهرالولایه و همچنین شهر الله نیز معرفی شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اعتکاف منشأ تاریخی و قرآنی دارد و در سیره معصومین(ع) روایاتی وجود دارد که این بزرگواران مراسم اعتکاف را برگزار می کردند، خاطرنشان کرد: این مراسم معنوی یکی از سنت هایی است که محدودیت مکانی دارد ولی محدودیت زمانی ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: اعتکاف، سنت نیکویی است که از پیامبران به یادگار مانده و تا امروز ادامه یافته است و هر ساله مشتاقان و طرفداران بیش‏تری پیدا می کند.

آیت الله طبرسی با بیان این که اعتکاف دارای آثار فردی و اجتماعی فراوانی است افزود: آمرزش گناهان، دوری از آتش جهنم، دریافت پاداش بسیار، میهمان شدن خدا درخانه او، شرافت یافتن به تلاوت قرآن و بهره‏مندی از برکات ذکر خداوند از جمله این آثار عظیم معنوی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مراسم معنوی اعتکاف به کلی فراموش شده بود، خاطرنشان کرد: اما نهضت عظیم امام راحل که احیاگر ارزش های ناب اسلامی بود این سنت حسنه اسلامی را دوباره زنده کرد.

امام جمعه ساری با بیان این که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اسلام و احکام اسلامی را از مهجوریت نجات داد، بیان داشت: امروز همه ما شاهد سرزنده و پویا بودن ارزش های ناب اسلامی را مدیون انقلاب اسلامی و امام راحل هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که با وجود گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی، دشمنان همچنان به دنبال تضعیف ارزش‌های دینی در جامعه هستند، گفت: آنها تلاش می‌کنند با ترویج عرفان‌های نوظهور و ایجاد شبهه در احکام دینی اعتقادات دینی نسل جوان جامعه ما را خدشه‌دار کنند.

آیت الله طبرسی، ترویج سنت اعتکاف و ارزش های ناب اسلامی را مهم ترین سد در برابر تهاجم گسترده غرب دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان نظام اسلامی از حضور نسل جوان جامعه ما در مساجد و برپایی این مراسم معنوی هراسان هستند و تلاش می‌کنند با ترویج بی بندوباری این مراسم و محافل را کمرنگ کنند.

وی با اشاره به این که افزایش سی درصدی حضور نسل جوان در مراسم معنوی اعتکاف بیانگر رشد معنوی جامعه و اقبال و استقبال مردم از معنویت است، گفت: امروز دشمنان قسم خورده نظام همه تلاش و سرمایه گذاری خود را برای کمرنگ کردن این برنامه ها به کار گرفته است./950/پ202/س
ارسال نظرات